پیش بینی کاهش دما برای اکثر مناطق کشور/ تهران نیمه ابری و گاهی بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، امین حسین نقشینه با اشاره به شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، گفت: امروز دهم آبان ماه برای سواحل غربی دریای خزر و اردبیل بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای اوایل امشب برای بخش‌های جنوب کشور و نوار شرقی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه از بعد از ظهر فردا با جریانات شمالی روی دریای خزر افزایش ابر وکاهش دما در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و به تدریج شمال غرب پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه تشدید بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر خواهیم داشت که به این ترتیب گستره بارش‌ها به مناطقی از شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دوشنبه بارش‌ها محدود به سواحل غربی دریای خزر و در نقاطی از دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز خواهد بود، افزود: سه شنبه جوی نسبتا پایدار و آرام در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه یک شنبه از دمای هوا در نوار شمالی کشور ۵ تا ۸ درجه کاسته می‌شود، گفت: امروز و فردا خلیج فارس به ویژه مناطق مرکزی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه تهران دوشنبه ۴ درجه و همچنین شمال شرق نیز تا ۱۰ درجه کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد، گفت: تا سه شنبه این خنکی و کاهش دما در شمال شرق کشور ماندگار است.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران برای فردا ۱۹ درجه پیش بینی می‌شود و برای دوشنبه انتظار بارش باران و ابری شدن هوا است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۲ درجه خنک‌ترین و بندر عباس با دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین مراکز استان بوده است.

کد خبر 395154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.