شناسایی ۲۰۰ نقطه شهری مستعد آبگرفتگی در زنجان

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از شناسایی  و رفع مشکل ۲۰۰ مکان و معبر با استعداد آبگرفتگی بالا در شهر زنجان خبر داد و گفت: کارگران واحد خدمات شهری پاکسازی و لایروبی نهرها و کانال‌های آب را انجام می‌دهند تا ظرفیت و گنجایش انتقال آب با حداکثر دبی امکان‌پذیر باشد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش ایمنا، غلامحسن احمدی اظهار کرد: هر سال، عملیات لایروبی عمده و اساسی تمام کانال‌ها، مسیل‌ها و آبروها قبل از فصل بهار و در فصل پاییز به دلیل در پیش بودن زمستان و بارندگی‌ها انجام می‌شود.

وی یادآورشد: بخشی از آبگرفتگی‌ها به دلیل وجود مشکلات عمرانی یا در شهرک‌های جدید احداث شده و یا برای خروج آب از کانال‌ها باز می‌گردد که رفع این مشکل توسط حوزه عمرانی آغاز و نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان اضافه کرد: این شهرداری رفع مشکل مکان‌هایی با آبگرفتگی احتمالی و بروز مشکل اساسی و ضرر و زیان به شهروندان را اولویت اصلی خود قرار داده که تاکنون نسبت به رفع این مهم اقدام شده و مابقی نیز به تدریج در حال انجام است.

احمدی از شناسایی  و رفع مشکل ۲۰۰ مکان و معبر با استعداد آبگرفتگی بالا در شهر زنجان خبر داد و گفت: کارگران واحد خدمات شهری پاکسازی و لایروبی نهرها و کانال‌های آب را انجام می‌دهند تا ظرفیت و گنجایش انتقال آب با حداکثر دبی امکان‌پذیر باشد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: انباشته شدن آشغال و وجود نخاله‌های ساختمانی از جمله علل بروز آبگرفتگی در معابر و خیابان‌های شهری است که شهرداری قبل از وقوع بارندگی‌ها این مهم را مورد توجه قرار می‌دهد، اما گاهی از سوی شهروندان مورد غفلت واقع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان افزود: شهرداری زنجان متناسب با اعتبارات موجود و برای مقابله با آبگرفتگی‌های احتمالی نسبت به خرید، تعمیر و یا اجاره تجهیزات مورد نیاز از جمله کفکش‌ها، لجن‌کش‌ها و موتورهای آب اقدام کرده است.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر تمام واحدهای شهرداری در آماده‌باش کامل جهت رفع آبگرفتگی احتمالی معابر هستند، اما خدمات‌رسانی مطلوب و به حداقل رسیدن مشکلات این حوزه نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

وی تاکید کرد: از شهروندان زنجانی تقاضا داریم با توجه به بارندگی‌های پیش‌رو از تخلیه زباله، نخاله‌های ساختمانی، شن و ماسه در نهرها و مسیل‌ها  خودداری کنند تا از وقوع آبگرفتگی‌ها و معضلات ناشی آن  پیشگیری شود.

کد خبر 395152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.