قزوین با تخریب باغستان توسعه نمی‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورای پنجم به دنبال رونق ساخت و ساز و توسعه شهر به قیمت تخریب باغستان سنتی قزوین نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکمت‌الله داوودی، در نشست مشورتی مدیریت باغستان و رونمایی از سند تاریخی آن اظهار کرد: شهر به قیمت تخریب باغستان سنتی توسعه نمی یابد و مجموعه مدیریت شهری قزوین بدون تاییدیه و دریافت مجوزهای زیست محیطی نسبت به ساخت و ساز در محدوده باغستان سنتی اقدام نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالان زیست محیطی باید در راستای احیا و حفظ باغستان سنتی به عنوان بازوان مشورتی، همراه مجموعه مدیریت شهری قزوین باشند، افزود: باغستان های محله قراآباد و کتاباد و قسمت‌های داخلی باغستان در حال از بین رفتن بوده و شهرداری در پی جلوگیری از این اتفاق است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین و سازمان میراث فرهنگی طی تفاهم نامه ای حدود ۱۳ هکتار از باغ‌های غرب قزوین را تحت عنوان باغ تملک کرده است تا برای حفظ و احیا در اختیار شهرداری باشد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا حدود ۴۰ هکتار از باغات شرق قزوین را در راستای حفظ آن ها تملک کند،؛چرا که اگر این باغ ها مستقیما در اختیار شهرداری باشد علاوه بر احیا بدون هیچ تغییری حفظ خواهد شد.

داوودی حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین را عاملی برای جلوگیری از سیل در قزوین دانست و خاطرنشان کرد: اگر این باغ ها از بین بروند محیط زیست قزوین دچار بحران جدی خواهد شد.

وی به طرح جامع شهر قزوین نیز اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، شهر قزوین از قسمت های شرقی، غربی و جنوبی توسعه نمی یابد؛ بنابراین حتی در صورت خشک شدن باغ ها یک متر از آن داخل طرح قرار نمیگیرد؛ به همین دلیل باغداران باید بیش از پیش در حفظ باغ ها تلاش کنند.

کد خبر 395140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.