پارس جنوبی یک- سپاهان یک/ سپاهان قربانی اشتباه عجیب داوری

تیم فوتبال سپاهان در روزی که اشتباهات داوری علیه این تیم بود در جم برابر پارس جنوبی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۸ تیم‌های پارس جنوبی جم و سپاهان در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته نهم لیگ برتر

دیدار تیم‌های پارس جنوبی و سپاهان

ورزشگاه: تختی جم

تماشاگر: حدود دو هزار نفر

گل‌ها: محمد نوری (دقیقه ۴۵+۵) برای پارس جنوبی- رضا میرزایی (دقیقه ۳۸) برای سپاهان

اخطار: علی مصلح (دقیقه ۳۶)، محمد محبی (دقیقه ۴۵+۵)، سعید آقایی (دقیقه ۵۶)، رضا میرزایی (دقیقه ۶۷)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۹۰+۶) از سپاهان- محمد نوری (دقیقه ۴۵+۳)، بابک حاتمی (دقیقه ۵۹)، فریبرز گرامی (دقیقه ۶۰) از پارس جنوبی

اخراج: فراز کمالوند (دقیقه ۶۰- سرمربی) از پارس جنوبی؛ محمد محبی (دقیقه ۸۶) از سپاهان

پارس جنوبی: فرناندو دخسوس، مهدی ترکمان، فریبرز گرامی، علی عبدالله زاده، محمود شفیعی، متین کریم زاده (۷۴- محمد ابراهیمی)، مگنو باتیستا، محمد نوری (۶۹- ایمان باصفا)، بابک حاتمی، پوریا آریا کیا (۸۷- احمد بهاروندی) و رضا خالقی فر

سرمربی: فراز کمالوند

سپاهان: پیام نیازمند، علی مصلح (۴۶- سعید آقایی)، مرتضی منصوری، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمد محبی، رضا میرزایی (۵۷- محمدرضا حسینی) و کی‌روس استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: مهدی سید علی

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف پارس جنوبی می‌رفت که در ترکیب اولیه خود دو تغییر جالب توجه در سمت چپ داشت. امیر قلعه نویی در این دیدار علی مصلح و رضا میرزایی را در سمت چپ خط دفاع و هافبک قرار داده بود، تغییراتی که در نیمه نخست جواب داد و تک گل سپاهان توسط رضا میرزایی به ثمر رسید. البته پارس جم بازی را بهتر از سپاهان آغاز کرده بود و نیمی از نیمه نخست را بر بازی سوار بود و سپاهان ناخواسته عقب رفته بود. در حالی که سپاهان با گل دقیقه ۳۸ پیش افتاده بود و بازی می‌رفت در نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد، اعلام یک پنالتی اشتباه از سوی داور به نفع پارس جنوبی زمینه ساز به تساوی کشاندن بازی توسط محمد نوری و البته پایان رکورد کلین شیت متوالی پیام نیازمند در دقیقه ۹۴۰ شد.

پارس جنوبی نیمه دوم را هم بهتر از سپاهان آغاز کرد و با تسلط بر میانه میدان و دوندگی زیاد هافبک‌های این تیم، موقعیت‌های خوبی به دست آورد که هیچ کدام تبدیل به گل نشد. اما در حالی که بازی متعادل دنبال می‌شد در اواسط نیمه دوم سپاهان صاحب ضربه پنالتی شد که کی‌روس استنلی پنالتی را به بیرون زد و موقعیت طلایی برای سپاهان از دست رفت. ۲۰ دقیقه پایانی بازی با سرعت بالایی از جانب هر دو تیم دنبال می‌شد و موقعیت‌هایی روی دروازه هر دو تیم به وجود آمد که هیچکدام برای تیم‌ها گل به همراه نداشت.

سپاهان که در دقایق پایانی بازی محمد محبی را نیز به دلیل اخراج از دست داد و ۱۰ نفره شد، دقایق پایانی را هم هجومی دنبال کرد و به دنبال زدن گل برتری بود اما باز هم بخت با سپاهانی‌ها یار نبود تا دو امتیاز دیگر هم در این بازی خارج از خانه برای سپاهان از دست برود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۸- سپاهان)- توپ در پشت محوطه جریمه پارس به محبی رسید و او با سری بالا، پاس قوس داری را به پشت مدافعان پارس فرستاد تا توپ به میرزایی برسد و با یک کنترل و ضربه دقیق دروازه پارس را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۵+۵- پارس جنوبی)- برخورد مهاجم پارس به مهدی کیانی را داور به اشتباه خطای پنالتی اعلام کرد تا محمد نوری بازی را از روی نقطه پنالتی به تساوی بکشاند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- ارسال کرنر خطرناک پارس جم و ضربه سر خالقی فر در تیر دور و در چند قدمی دروازه توسط مصلح دور شد.

دقیقه ۱۵- مصلح با نفوذ به محوطه جریمه پارس جنوبی موقعیت را برای کی‌روس فراهم کرد اما ضربه سر کی‌روس از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- ارسال محبی از سمت راست با ضربه سر آرام اما خطرناک گولسیانی همراه شد اما دروازه‌بان پارس جنوبی با یک شیرجه کوتاه توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۱- ارسال آریا کیا از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان روی سر خالقی فر نشست اما ضربه او درست به جایی رفت که پیام نیازمند حاضر بود و به راحتی این ضربه سر خطرناک را مهار کرد.

دقیقه ۵۷- ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه سپاهان را محمد نوری زد که با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- ضربه پنالتی سپاهان توسط کی‌روس استنلی به بیرون زده شد!

دقیقه ۶۶- ارسال سعید آقایی در مرکز محوطه جریمه به شهباززاده رسید و او در حالی که موقعیت بسیار خوبی داشت ضربه‌ای به مرکز دروازه زد که دخسوس توپ را دفع کرد.

دقیقه ۹۰+۵- ارسال کیانی به درون محوطه جریمه پارس جنوبی ب

اتفاق ویژه:

۱- رکورد کلین شیت متوالی پیام نیازمند با گلی که در دقیقه ۴۵+۵ بازی دریافت کرد بعد از ۹۴۰ دقیقه به پایان رسید.

۲- پنالتی بحث برانگیز برای پارس جنوبی که به گفته کارشناسان داوری اشتباه بود دیگر اتفاق ویژه این دیدار بود، پنالتی که مسبب پایان رکورد کلین شیت متوالی نیازمند شد.

۳- کی روس استنلی برای سومین بار متوالی پنالتی خود را در سپاهان از دست داد تا فرصت طلایی پیروزی برای سپاهان از دست برود.

۴- محمد محبی دیگر قربانی داور این مسابقه بود که با دریافت کارت قرمز سخت گیرانه در دقایق پایانی بازی، دیدار حساس هفته آینده سپاهان برابر تراکتور را از دست داد.

بهترین بازیکن:

محمد محبی که یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 395120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    0 0
    تازه گل سالم سپاهان هم آفساید گرفتند. بعد میگن امیر قلعه نویی مافیاست هوع!