مرگ دلخراش ۴ کارگر در گودال ۲۰ متری

بسته خبری اجتماعی پنجشنبه نهم آبان ماه اختصاص دارد به دستگیری رئیس محیط زیست ملارد، مرگ دلخراش چهار کارگر در گودال 20 متری، دستگیری سارقان اموال توریست هلندی و حذف کتابهای درسی کاغذی تا دوسال آینده که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، در یکی از روستاهای شهرستان شبستر ۴ کارگر حین خاکبرداری در گودال ۲۰متری جان باختند.

سرهنگ"سیاوش علیفام" فرمانده انتظامی شبستر در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر یک مورد ریزش شن و ماسه های انباشته شده در اطراف گودال در یکی از روستای تابعه ومدفون شدن ۴ کارگر درزیر خاک،عوامل انتظامی و امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

به گفته وی با هماهنگی ارگان های امدادی ۲ تن از کارگران فوت شده از زیر آوار خارج و تلاش برای پیدایش و بیرون آوردن ۲ جسد دیگر ادامه دارد.

رییس محیط زیست ملارد دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب ملارد از دستگیری رییس اداره محیط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگیری به جرم دریافت رشوه انجام شده است.

وی گفت: پرونده این شخص در دست پیگیری است.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: دستگیری « ش. خ» رییس اداره محیط زیست ملارد توسط سربازان گمنام ولایت انجام شده است.

وزیر بهداشت: نگرانی بابت تأمین داروهای اساسی نداریم

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی گفت که هیچ نگرانی برای تأمین داروهای اساسی در هر نقطه‌ای از کشور نداریم.

وی افزود: علیرغم تحریم ها و فشارهایی که بر ملت ما وارد شده و اینکه می گویند با دارو و تجهیزات پزشکی کاری نداریم؛ دروغی بزرگ و آشکار است و در این کالای استراتژیک ما را هدف قرار گرفته اند اما هیچ کارخانه داروسازی نخواهیم داشت که تا نیمه اول سال آینده، با یک روز وقفه در تولید، مواجه باشد.

دستگیری سارقان اموال توریست هلندی در گنبدکاووس

سرهنگ "محمود علی فر" فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری سارقان اموال توریست هلندی در کمتر از ۵ ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع پس از یک سری تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل وقوع سرقت، ماموران موفق شدند، دو سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان به پلیس آگاهی انتقال که در تحقیقات مقدماتی پلیس به سرقت یک دستگاه لپ تاپ،گوشی موبایل و مدارک هویتی شاکی اعتراف کردند.

بخش‌هایی از محتوای آموزشی مدارس تا دو سال آینده الکترونیکی می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که از دو سال آینده بخش‌هایی از محتوای آموزشی از قالب کتاب کاغذی خارج خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم تا یک نوع تنوع در بسته آموزشی و هم یک نوع انگیزه در دانش‌آموزان ایجاد شود.

شرایط بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی شرایط بازنشستگی با ۱۰سال سابقه درتامین اجتماعی را تشریح کرد و گفت: چنین افرادی می توانند کسری سابقه خود را تا ۱۰ سال بخرند.

محمدحسن زدا درباره شرایط بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه در تامین اجتماعی اظهار کرد: مردان با ۶۰ سال سن و زنان با ۵۵ سال سن در صورت برخورداری از ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی می‌توانند با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

توقیف محموله لوازم خودروی قاچاق در "شهرضا"

سرهنگ صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف محموله گیر بکس و روغن هیدرولیک قاچاق به ارزش ۴میلیارد ریال توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید "امامی" این فرماندهی خبر داد و افزود: پس از متوقف شدن خودرو کامیونت که راهی جنوب کشور بود، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در این عملیات ۴۳ عدد گیر بکس و ۸۰۴ لیتر روغن هیدرولیک خودرو که به صورت قاچاق وارد کشور شده و راننده نیز فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی برای حمل این اقلام بود، کشف شد.

۳۰ درصد واحدهای آموزشی خوزستان فرسوده است

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۳۰ درصد واحدهای آموزشی در استان خوزستان فرسوده و نیازمند مرمت، احداث و بازسازی است.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۱۱۱۳ واحد آموزشی بر اثر سیل اخیر استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۲ واحد آموزشی مربوط به شهرستان شوش است که ۱۰ مورد آن به صورت کامل احداث شده است.

درمان ۸۰ نوع بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی خون ‌بند ناف

به گفته جواد پرویزی‌نژاد مسئول مرکز خون‌بند ناف موسسه رویان بوشهر ذخیره‌سازی خون‌بند ناف نوزاد در ایران و در بانک سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف رویان بیش از ۱۳ سال است که انجام‌شده و تاکنون ۹۵ هزار نمونه خون‌بند ناف در این بانک ذخیره‌شده است.

 وی تصریح کرد: والدین قبل از تولد نوزاد از هفته ۳۶ بارداری مادر اقدام به ثبت‌نام در این بانک می‌کنند و بلافاصله بعد از زایمان، بند ناف از نوزاد جدا و به‌وسیله یک سوزن خون از بند ناف و جفت جمع‌آوری و به کیسه‌های خون منتقل می‌شود.

مسئول مرکز خون‌بند ناف موسسه رویان بوشهر بیان کرد: از فروردین سال ۹۷ دفتر نمایندگی مرکز خون‌بند ناف موسسه رویان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این استان راه‌اندازی شد و تاکنون ۵۰۰ خانواده نمونه خون‌بند ناف نوزاد خود را در موسسه رویان بوشهر ذخیره کرده‌اند.

پرویزی نژاد افزود: پس از تولد نوزاد، خون باقی‌مانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول‌های بنیادی است به‌عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود درحالی‌که این خون حاوی سلول‌های بنیادی و سلول‌های خون‌ساز است و می‌تواند برای درمان بیماری‌ها استفاده شود.

خانواده گمشده در شهربابک نجات یافتند

سعید قائینی فرماندار شهربابک از توابع استان کرمان گفت: سه نفر اعضای یک خانواده گمشده در دشت خبر از توابع بخش دهج این شهرستان با تلاش چندین ساعته امدادگران نجات یافتند.

وی با بیان اینکه افراد گمشده زن، شوهر و کودک بودند افزود: عملیات امداد و نجات این خانواده گمشده در دشت خبر از توابع بخش شهربابک کرمان با حضور میدانی و مدیریت بحران بامداد امروز با موفقیت به پایان رسید.

به گفته وی مشارکت دستگاه‌های متولی از جمله نیروی نتظامی، جمعیت هلال احمر، محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شهربابک و عملیات چندین ساعته این دستگاه‌های امدادرسان در نهایت موجب پیدا شدن سه نفر گمشده در کمال صحت و سلامت شد.

کد خبر 395102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.