هوشمندسازی مخازن زباله در ارومیه

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به هوشمندسازی مخازن زباله، گفت: این اقدام سبب می ‌شود بو و شیرابه تولیدی زباله‌ها باعث اذیت شهروندان نشود، همچنین می‌توانیم زباله‌ها را در مدت‌ زمان بیشتری ذخیره کنیم.

به گزارش ایمنا،  احد یوسفی با اشاره به سطل‌های مخصوص انواع زباله و مخازن موجود در سطح شهر، اظهار کرد: در شهر بیش از دو هزار مخزن ۷۷۰ لیتری مخصوص زباله تر و در بافت مرکزی شهر ۱۰۰ دستگاه مخازن مخصوص تفکیک زباله وجود دارد که به صورت هفتگی تخلیه می‌شوند.

وی با اشاره به شکایت شهروندان درباره بوی مخازن و شیرابه‌های زباله‌ها، تصریح کرد: این سازمان برای پاک‌ سازی و تخلیه این مخازن ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعالیت دارد ولی شهروندان هم باید در نظر داشته باشند که این مخازن برای زباله‌های صنوف مختلف و برخی زباله‌های گذری است نه اینکه هر خانوار زباله‌های تر و خشک خود را بدون تفکیک در آن خالی کنند.

یوسفی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که سطل‌های زباله موجود در سطح شهر به‌صورت زیرزمینی و هوشمند تعبیه شوند، گفت: مطالعات موردنظر نیز در حال انجام است و این اتفاق سبب می ‌شود بو و شیرابه تولیدی این زباله‌ها باعث اذیت شهروندان نشود و می‌توانیم زباله‌ها را در مدت‌ زمان بیشتری ذخیره کنیم و هنگام پر شدن مخزن سیستم هوشمند اطلاع می‌دهد که باید این مخازن تخلیه شوند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: بعد از به اتمام رسیدن مطالعات به‌ صورت پایلوت عملیاتی شده و بعد از تایید تمامی مراحل به شکل انبوه در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه علمی کردن مدیریت پسماند و استفاده از صنعت در این موضوع هدف ما است، اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بومی توان اجرای این سیستم هوشمند را دارند و نیاز به استفاده از تجارب  و تکنولوژی خارجی نیست.

یوسفی با اشاره به لایروبی شهرچایی ارومیه اظهار کرد: لایروبی از سمت پل قویون شروع‌ شده و تا به امروز به پل میثم رسیده است همچنین مصالح دپو شده در این مسیر تا پل میثم برداشته ‌شده است و تا یک هفته آینده تمامی این برداشت مصالح انجام می‌شود و علاوه بران فاز اجرایی لایروبی از پل میثم تا پل سه چشمه قبل از شروع بارش‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 395092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.