بازسازی راسته پنیر فروشان بازار ارومیه به اتمام رسید

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه از اتمام عملیات مرمت و بازسازی راسته پنیرفروشان بازار ارومیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، داریوش نوری با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اجزای اصلی و کلیدی فضاهای تاریخی شهر وجود بازارها است و این بازارها از معماری منحصر به فرد همراه با پیچ و خم راسته‌ها، سبب شده تا پویایی مورد نیاز این بازارها را فراهم آورد که بر این اساس عملیات مرمت و بهسازی بازار تاریخی این شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات استحکام‌بخشی پایه‌ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه‌ها، احداث گنبدها و دیگر اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی اجرا شد، افزود: مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی شهر یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های این سازمان در جهت زنده‌سازی بناهای تاریخی شهر ارومیه است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه تصریح کرد: این عملیات با هدف مقاوم‌سازی، ایمنی مسیر تردد شهروندان و کسبه این بازار جهت جلوگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی انجام شد.

نوری گفت:  این پروژه جهت بازسازی و مرمت بازار ارومیه در کمترین زمان ممکن توسط حوزه بازآفرینی سازمان انجام و جهت بهره‌برداری در اختیار بازاریان، کسبه و شهروندان قرار گرفت.  

کد خبر 395084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.