نمایشگاه فرصتی برای علاقه‌مند کردن مردم به کتاب است

مدیر انتشارات نوشته گفت: ایجاد نمایشگاه باعث می شود که مردم به فکر افتاده و علاقه بیشتری برای خرید کتاب از خود نشان دهند و در نتیجه کتاب های بیشتری در این زمان خریداری شود.

مهدی صاحب فصول در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با گران شدن کاغذ و مقوا میدان کار برای بسیاری از همکاران ما تنگ شد و با توجه به اینکه مردم ما کتابخوان نیستند و تلاطم های اقتصادی و سیاسی باعث شده که آن ها از بودجه ای که برای مصارف روزانه در اختیار دارند، هزینه های مربوط به امور فرهنگی چون خرید روزنامه، کتاب، مجله و حتی تئاتر و سینما را حذف کنند؛ رکود بیشتری در حوزه بازار نشر به وجود آمده است.

وی با اشاره به نمایشگاه های کتاب  و تاثیر آن ها، افزود: ممکن است بسیاری از ناشران به مراکز پخش در استان ها دسترسی نداشته باشند و نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی برای آن هاست تا آثار خود را ارائه کنند، از طرفی اگر در نمایشگاه کتاب های جدید ناشران ارائه شود تا نوعی معرفی برای آن کتاب ها نیز باشد و مردم بتوانند از کتاب های جدید بهره ببرند، بسیار خوب خواهد بود.

مدیر انتشارات نوشته افزود: به صورت کلی ایجاد نمایشگاه باعث می شود که مردم به فکر افتاده و علاقه بیشتری برای خرید کتاب از خود نشان دهند و در نتیجه کتاب های بیشتری در این زمان خریداری شود.

وی تصریح کرد: وسعت کتاب ها و عناوین و تخفیفاتی که دولت در این خصوص قرار می دهد از مواردی است که باعث می شود مردم در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب بیشتری خریداری کنند.

این ناشر با اشاره به حضور ناشران مختلف در نمایشگاه گفت: برای حضور در نمایشگاه کتاب حداقل هایی از سوی وزارتخانه تعیین شده است از جمله اینکه ناشری که ۴۰ عنوان کتاب داشته باشد می تواند غرفه بگیرد و ناشرانی که عناوین کتاب کمتری داشته باشند می توانند غرفه مشترک بگیرند یا این امر را به تعاونی ناشران استان خود واگذار کنند.

صاحب  فصول ادامه داد: در انتشارات نوشته، ۲۰۴ عنوان کتاب ر ا برای این نمایشگاه آماده کرده ایم که بیش از ۴۰ عنوان از آن ها نشر و باز نشر سال جاری هستند وکتاب های دیگری نیز در چاپخانه داریم که تا زمان نمایشگاه آماده خواهند شد.

وی اضافه کرد: انتشارات نوشته در زمینه کودک و نوجوان به انتشار کتاب می پردازد زیرا معتقد هستیم که برای آینده ایران باید کودکان و نوجوانان را ساخت.

مدیر انتشارات نوشته افزود: بر این مبنا برای تولید محتوا شروع به تلاش کردیم تا کتاب های علمی، شعر و داستان مناسبی را برای کودکان ونوجوانان تولید کنیم.

صاحب فصول با اشاره به نیاز های تربیتی کودکان ونوجوانان افزود: کودکان و نوجوانان ما نیاز به تربیت صحیح دارند و بر این اساس ما کتاب های بسیار زیادی در حیطه تعلیم وتربیت وروانشناسی کودک ونوجوان چاپ کردیم تا والدین را برای تربیت فرزندان خود یاری دهیم.

وی با اشاره به اوضاع نشر تصریح کرد: گذر زمان باعث می شود مردم به این گرانی کتاب عادت کنند با این وجود امیدواریم با تمهیداتی که دولت در خصوص واردات کاغذ اندیشیده است، قیمت ها تا مقدار زیادی تعدیل شوند.

این ناشرادامه داد: البته چون کتاب به فرهنگ مردم مرتبط است، افزایش قیمت آن بسیار کمتر از سایر اقلام بوده است اما چون کمتر توسط مردم ما مورد استفاده قرار می گیرد، افزایش قیمت آن برای مردم چشمگیر است.

کد خبر 395080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.