باید فرهنگ کتابخوانی را بهبود ببخشیم

مدیر انتشارات مهر آذین گفت: من معتقدم که باید روی مسئله ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد نیاز به مطالعه کتاب تمرکز کنیم و تا زمانی که مسئولان فرهنگی ما با این انفعال کار کنند به جایی نخواهیم رسید.

سعید چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گرانی مواد اولیه از جمله کاغذ، هزینه های بالای چاپ، مخاطب نداشتن کتاب ها، قیمت بالا و فروش نرفتن آن ها از مهم ترین مشکلات حوزه نشر کتاب هستند.

وی با بیان اینکه ما باید فرهنگ کتاب خریدن را در کنار فرهنگ کتابخوانی بهبود بببخشیم، افزود: امروزه احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی وجود ندارد که جدا از مبحث گرانی کتاب‌ها مهم ترین علت آن را می توان فرهنگ خانواده ها در این زمینه دانست.

مدیر انتشارات مهر آذین در خصوص نمایشگاه کتاب اصفهان و شرکت نکردن در آن، گفت: معتقدم که مردم برای گذراندن وقت به نمایشگاه می آیند و ضمن آن یک یا دو عنوان کتاب هم خریداری می کنند.

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که آیا این یک یا دو عنوان کتابی که تهیه شد مطالعه می شود یا خیر؟ اگر دقت کنید در نمایشگاه های کتاب، اغذیه فروشی ها شلوغ تر از غرفه های کتاب هستند.

این ناشر افزود: بر این اساس من معتقد هستم که ما باید روی مسئله ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد نیاز به مطالعه کتاب تمرکز کنیم و تا زمانی که مسئولان فرهنگی ما با این انفعال کار کنند به جایی نخواهیم رسید.

چراغی با شاره به تخفیف‌هایی که در نمایشگاه های کتاب داده می شود، گفت: در حال حاضر برای خرید وسایل آرایشی تخفیف داده نمی شود و زمانی که برای خرید یک کتاب ۶۰ درصد تخفیف داده می شود وجهه کتاب از بین رفته است.

وی ادامه داد: اگر قیمت کتاب واقعی نیست، آن را واقعی کنید و اگر قیمت واقعی است چرا ۶۰ درصد تخفیف می دهید، اسم این کار چیزی جز خیانت به کتاب نخواهد بود.

مدیر انتشارات مهر آذین تصریح کرد: مسئولان فرهنگی نباید از میان افراد منفعل انتخاب شوند و باید افرادی باشند که دارای دغدغه های فرهنگی هستند، ما اگر از امروز شروع به کار فرهنگی کنیم شاید ۱۵ سال دیگر بتوانیم کتابخوانی را رایج کنیم و با شرایط فعلی من امیدی به بهبود این اوضاع ندارم.

کد خبر 395078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.