۶۰ سند جدید برای موقوفات شاهین شهر ثبت شد

شاهین شهر و میمه - رئیس اداره و اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در شهرستان بیش از ۵۰ موقوفه با ۲۲۸ رقبه دارد و از ابتدای سال تاکنون ۶۰ سند اجاره موقوفه تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه حجت الاسلام مهدی قربانی همزمان با دهه وقف در نشست با اصحاب رسانه افزود: از هفته وقف پارسال تاکنون ۲۶ سند جدید برای موقوفات گرفته شده و تا پایان سال به ۴۰ سند می رسد.

وی گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه ۹ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که در ۵ بقعه متبرکه با نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال هزینه فعالیت عمرانی می شود.

رئیس اداره و اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: توسعه رواق بقاع، نقاشی و آینه کاری، محوطه سازی، ساخت زائر سرا، سنگ فرش داخل حرم ها و ساخت جدید ضریح امامزاده سید یوسف سه از مهمترین فعالیت های در بقاع شهرستان است.

وی گفت: در موقوفات شهرستان ۲۰ پرونده قضایی برای عدم پرداخت اجاره و معوقات اجاره وجود دارد که در حال رسیدگی است و موقوفه خواری در شاهین شهر وجود ندارد.

حجت الاسلام قربانی از راه اندازی و فعالیت مرکز مشاوره وقف در اداره اوقاف خبر داد و افزود: در شاهین شهر و میمه در زمینه های  درمان و کمک به بیماری های خاص، کمک هزینه تحصیلی برای نیازمندان و فعالیت های قرانی و معرفتی وقف جدید نیاز است.

کد خبر 395064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.