تشکیل شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در راستای تحقق اهداف شهرداری اصفهان در زمینه حفاظت محیط زیست نظارت و رصد بر جنبه‌های زیست محیطی پروژه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین امیری اظهار کرد: شهر اصفهان به عنوان یک کلانشهر شاخص از اهمیت و ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و صنعتی ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به این شاخص بودن با چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی مختلفی نیز مواجه است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کنترل آلودگی هوای شهر اصفهان، افزود: چنانچه در خصوص تخریب محیط زیست و کنترل آلودگی هوای شهر و بهینه‌سازی محیط زیست شهری براساس اصول محیط زیست اقدام نشود، اصفهان در آینده‌ای نزدیک با معضلات شدیدی روبه‌رو می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور حفظ و نگهداری محیط زیست، همچنین ارتقاء زندگی شهری و با تاکید بر رفع مشکلات و مسائل ناشی از آلاینده‌های محیط زیست باید اقدامات زیربنایی انجام شود.

امیری با اشاره به لزوم ایجاد شهر زیست‌پذیر به عنوان هدف محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در راستای اِعمال سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست، همچنین به منظور عملیاتی ساختن تفاهم‌نامه بین اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری اصفهان با رعایت حدود و شرح وظایف تعیین شده در قانون شهرداری‌ها، اقدام به تشکیل شورای هماهنگی محیط زیست کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف تشکیل شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان، حفاظت از محیط زیست است، گفت: سیاست‌گذاری کلان این شورا اقدامات و برنامه‌های شهرداری اصفهان با محوریت حفاظت از محیط زیست است که در همه برنامه‌ها و اقدامات شهرداری اصفهان مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: ایجاد هماهنگی، انسجام و یکپارچگی با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط به منظور حفاظت حداکثری از محیط زیست شهر اصفهان، از اهداف شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان است.

امیری با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف شهرداری اصفهان در زمینه محیط زیست، نظارت و رصد بر جنبه‌های زیست‌محیطی پروژه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه و نهادینه شدن حفاظت از محیط زیست در شهرداری اصفهان در اجرای تمام پروژه‌های شهری، آموزش و فرهنگ‌سازی ابعاد مختلف محیط زیست شهری با هدف جلب مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست شهر و ایجاد بانک زیست محیطی و پایش اطلاعات و داده‌های محیط زیست، از دیگر اهداف شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه در شورای هماهنگی محیط زیست وظایف به صورت مشخص تعریف شده است، اظهار کرد: از جمله وظایف این شورا می‌توان به ایجاد هماهنگی در سیاست‌ها و اقدامات جاری و آتی بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان مرتبط با موضوع محیط زیست و اقدامات زیست محیطی مشترک بین شهرداری اصفهان و سایر دستگاه‌ها و نهادها، تعیین شاخص‌ها و الزامات زیست‌محیطی پروژه‌ها و اقدامات اولویت‌دار شهرداری اصفهان و تعیین نحوه نظارت بر این اقدامات همچنین ایجاد هماهنگی و ارائه راهکارهای خروج از چالش‌ها و مسائل زیست‌محیطی مرتبط با شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 395055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.