همه آنچه باید از بوت های مردانه بدانید

تا چند سال پیش معمولا بوت ها و نیم بوت های مردانه، تنها در فصل سرما و صرفا جهت گرم نگه داشتن پاها استفاده می شد، اما این روزها نیم بوت ها بخشی از استایل شده اند و مختص روزهای سرد نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر از آن دسته افرادی هستید که از نیم بوت ها برای گرم نگه داشتن پاهایتان در روزهای سرد استفاده می کنید و یا در دسته ای قرار می گیرید که این نوع کفش ها را می پوشند تا بر جذابیت استایل خود بیفزایند، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

انتخاب سایز مناسب

مهم ترین نکته در انتخاب بوت ها و نیم بوت ها، انتخاب سایز مناسب است. اگر سایز کفش برای شما مناسب نباشد، باعث آسییب رسیدن به پاهایتان می شود. مناسب ترین سایز کفش سایزی است که نه پا در آن تکان بخورد و نه به قدری تنگ باشد که هوا در آن جریان پیدا نکند.

راه های مختلفی برای انتخاب سایز مناسب کفش وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

بررسی کردن پشت پاشنه: باید یک فضای خالی بین پشت پاشنه و انتهای کفش وجود داشته باشد اما نباید به اندازه ای باشد که پا در کفش تکان بخورد.

راحتی انگشتان پا: استخوان های انگشتان پا نباید تحت فشار باشند. انگشتان پا را در کفش تکان دهید، اگر فضای کافی برای تکان دادن انگشت ها وجود نداشته باشد، کفش برای شما یک سایز کوچک است.

ثابت بودن پاشنه پا: پای خود را به جهات مختلف تکان دهید، قسمتی که پاشنه در آن قرار می گیرد باید اندازه بوده و پا در آن قسمت تکان نخورد.

بررسی کردن قوزک پا : اگر بوت یا نیم بوت شما سایز مناسبی داشته باشد، هنگامی که بر روی لبه های کفش می ایستید، قوزک پا باید بدون آزار و اذیت و درد بوده و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد.

رنگ و مدل

نیم بوت های مردانه می توانند بهترین کاربرد خود را در استایل های خیابانی داشته باشند. اما در استایل های رسمی و کلاسیک هم استفاده می شوند.  قهوه ای، محبوب ترین رنگ نیم بوت است که به ویژه با شلوار جین به خوبی سِت می شود. اما رنگ مشکی می تواند برای افرادی که لباس های مشکی، سفید یا خاکستری بیشتری می پوشند، مناسب تر باشد.

معمولا چرم، مناسب ترین جنس برای نیم بوت های مردانه است، اما جیر و نوبوک هم می توانند گزینه انتخابی برای این نوع کفش ها باشند.

روش های نگهداری

نگهداری از نیم بوت ها بسیار مهم است زیرا قابلیت آن را دارند که خیلی زود خراب شوند. چرم دارای یک مجموعه الیاف داخلی است که پیوسته در حال خشک شدن و اکسید شدن هستند، به همین دلیل چرم نیاز به رسیدگی دارد. نیم بوت های چرم را در مقابل نور، گرما و مواد شیمیایی محافظت کنید. برف و رطوبت روی نیم بوت ها را با یک دستمال نرم و خشک پاک کنید. قرار دادن آنها کنار شوفاژ، اگرچه باعث زودتر خشک شدن آنها می شود اما از عمر آنها می کاهد.

می توانید از اسپری های ضد آب مخصوص چرم که در بازار به راحتی قابل دسترس هستند استفاده کرده تا نیم بوت خود را ضد آب کنید.

نیم بوت های خود را حداقل یک بار و حداکثر دو بار واکس بزنید. نیم بوت های جیر و نوبوک حساس ترند و در مقابل آب و برف ذوب شده، زودتر خراب می شوند. پس از خیس شدن، آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

کد خبر 395039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.