سهم ۱۷ درصدی اتوبوسرانی از کل سفرهای روزانه شهروندان اصفهانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: این شرکت موفق به کسب سهم ۱۷ درصدی از کل سفرهای روزانه شهروندان در سال‌جاری شده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۷۸ دستگاه اتوبوس (۱۱۵۴ دولتی و ۵۲۴ خصوصی) به صورت روزانه در ۶۳ خط دولتی، ۳۵ خط خصوصی و سه خط تندرو در مجموع با ناوگانی که متوسط عمر آن ۹.۲ سال است نسبت به جابه جایی مسافران اقدام می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی ۴۷ دستگاه اتوبوس فرسوده در سال ۹۷، تصریح کرد: در سال گذشته نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با به کارگیری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و بهبود ناوگان با خروج ۶۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و آلاینده از چرخه خدمات رقم خورد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در سال جاری بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که امیدواریم تعدادی از آنها تا پایان سال به چرخه حمل ونقل اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و بازنگری شبکه موجود خطوط اتوبوسرانی و انجام بیش از ۶۰ مورد اصلاحات، کاهش میزان خرید و مصرف گازوئیل (بهینه سازی مصرف سوخت سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر کاهش سالیانه)، افزایش سطح پوشش خدمات اتوبوسرانی، ایجاد و راه‌اندازی خطوط و سرویس‌دهی به مناطق جدید (خیابان‌های ابوالحسن اصفهانی، گلزار، مارچین، امام رضا(ع)، لیمجیر، شهدای دهنو، شهید رضایی (بابک)، ضابط‌زاده، آل‌بویه، آل یاسین، اشراق جنوبی، شهرک سلامت، شهرک گل نرگس، شهرک شهید کشوری، بلوار بهار، شهرک زاینده‌رود و ...)، ساماندهی خطوط و یکپارچه‌سازی (کریدور امام خمینی و حذف و اصلاح ۱۳ خط موازی، ناکارآمد، ایجاد سیستم یکپارچه با قطار شهری، ایستگاه قدس در جهت بهبود شبکه و افزایش مسافران قطار شهری) از دیگر اقدامات انجام شده شرکت واحد اتوبوسرانی در راستای بهبود شاخص‌های عملکردی به شمار می‌رود.

افتخاری از کاهش ۱۴ درصدی تعداد نیروی انسانی به تعداد ۲۴۱ نفر خبر داد و افزود: افزایش سرانه آموزشی برگزار شده به ازای هر نفر (راهبر دولتی و خصوصی) ۹.۲ ساعت و کاهش تعداد تصادفات از ۴۹۴ به ۴۲۴ تصادف که بخش زیادی از آن به دلیل برگزاری دوره های آموزشی بوده، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان رضایت مسافران از خدمات رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با ۹ درصد افزایش از ۵۴ درصد به ۶۳ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: کاهش سه دقیقه‌ای زمان انتظار مسافران (از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه)، افزایش ۳۰ درصدی تعداد جابجایی مسافران در تمام خطوط تندرو (BRT۱-۲-۳)، کاهش تعداد مراجعات به تعمیرگاه و بهبود فرآیندهای تعمیرگاهی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

وی اظهار کرد: تعداد مسافر جابه جا شده به ازاء هر دستگاه ۴۴ نفر (از ۴۴۹ نفر به ۴۹۳)، تعداد مسافران مترو ناشی از اصلاح خطوط و توسعه پایانه‌های قدس (پاسداران) به میزان ۵۷ درصد و تعداد مسافر جابه جا شده از پایانه علیخانی به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

افتخاری با اشاره به تجهیز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به سیستم ترابولد، اظهار کرد: سیستم ترابولد باعث مدیریت مصرف روغن و نگهداشت شرایط فیزیکی و شیمیایی روغن در حالت استاندارد و صرفه‌جویی چهار نوبت مصرف روغن شده است.

وی تصریح کرد: نصب سیستم ترابولد بر روی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بیش از یک میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف روغن را به همراه داشته و قطعا اثرات زیست محیطی و کاهش آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 395030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.