تشکیل کمیته فنی مدیریت پسماند در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه تجربه موفقی در حوزه تصفیه شیرابه در کشور وجود نداشته است، گفت: کمیته فنی و تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد شده است و به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در این حوزه ورود کنیم.

احمد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ساماندهی مرکز دفن زباله "حلقه‌دره" را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان پسماند استان البرز برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تلاش کردیم تا با همکاری دیگر دستگاه‌ها، اقدامات ثمربخشی در این راستا انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز حلقه‌دره تنها مرکز دفن و پردازش پسماندهای عادی استان البرز است که به سایر شهرستان‌ها نیز خدمات‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: هفته گذشته در کمیته ساماندهی مقرر شد که سایر شهرداری‌ها برای ساماندهی ماشین‌آلات خود اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: سایر شهرداری‌های استان البرز باید برای پرداخت قدرالسهم هزینه‌های پسماند خود، اقدام کنند تا زمینه‌های بازیافت حداکثری با استفاده از دانش‌های نوین فراهم شود.

خیری با بیان اینکه تجربه موفقی در حوزه تصفیه شیرابه در کشور وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: کمیته فنی و تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد شده است و اکنون به راه‌حل‌هایی نیز رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در این حوزه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند و محیط زیست شهری نیازمند مشارکت فعال مردم است، عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام در مدیریت پسماند، اجتناب از تولید زباله است، اما متاسفانه روزانه ۵۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که نوعی فاجعه است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می‌شود که سهم کلانشهر کرج از این مقدار ۸۰۰ تن است.

خیری ادامه داد: تولید زباله کمتر، کاهش رطوبت زباله‌ها و تفکیک زباله‌ها از مبدا از طرح‌های مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

کد خبر 395028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.