کاهش تصادفات همت عمومی می‌خواهد

تیران-فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کاهش تصادفات در هر منطقه به همت جمعی و عمومی فعالان فرهنگی و نهادهای اداری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی در بازدید از فعالیت های فرهنگی و هنری کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران اظهارکرد: آمار بالای تصادفات و حوادث ترافیکی در کشور نگران کننده است و با وجود کاهش ۱۰ نفری تلفات جاده ای اما باز ۱۷ هزار کشته در جاده ها و تعداد بالای مجروحان و قطع نخاع ها، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی افزود: کاهش تصادفات در هر منطقه به همت جمعی و عمومی فعالان فرهنگی و نهادهای اداری نیاز دارد و تاکنون نیز کاهش تصادفات علاوه بر بهبود وضعیت جاده ها و فرهنگ سازی، همه احساس مسئولیت داشته و دغدغه مندان به این موضوع پرداخته اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه توجه به نیازهای اجتماعی و سرمایه گذاری برای نوجوانان از شاخصه های مهم کانون امام حسن مجتبی(ع) است، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی در مسجد به سبب ظرفیت معنوی اثرگذاری مهمی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارکردواقعی مساجد پرداختن به موضوعات مختلف اجتماعی از جمله تصادفات است که مردم با فراگیری مفاهیم رانندگی و قوانین، رانندگی خود را قانونمدار و به دور از حادثه انجام دهند و همین موضوع ماهش تصادفات را به همراه خواهد داشت.

سردار معصوم بیگی سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره بر آموزش مفاهیم مهم زندگی برای کودکان و نوجوانان به سبب ماندگاری و اثرگذاری مورد تاکید قرار گرفته که این کانون فرهنگی و هنری برای این قشر سرمایه گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مفاهیم مختلف زندگی در بین کودکان و نوجوانان تعالی و پیشرفت جامعه را رقم می زند و باید سرمایه گذاری بیشتری در این خصوص انجام شود.

لزوم بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ای تیران

همچنین مجید حججی فرماندار تیران وکرون در این بازدید بر اهمیت مشارکت در تامین امنیت و ایمنی راه ها اشاره کرد و گفت: دستگاه های اداری و خدماتی این شهرستان با پلیس در راستای افزایش امنیت و کاهش تصادفات همکاری و مشارکت دارند.

وی افزود: تیران وکرون از نظر تعداد وقوع تصادفات و تلفات فوتی رتبه ۱۷ را در بین سایر شهرستان های استان اصفهان دارد و این در حالی است که در شش سال گذشته رتبه پنجم را از نظر تعداد حوادث داشتیم و با هم افزایی و افزایش گشت های جاده ای این آمار بهبود یافت.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: اگر نقاط پرحادثه بهبود پیدا کند و پل های زیرگذر در بین روستاها احداث شود حجم زیادی از این تصادفات کاهش خواهد یافت.

سردار معصوم بیگی به همراه تیم بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور بازدید از یگان های انتظامی تیران و کرون به این شهرستان سفر کرد بود که در حاشیه این سفر یک روزه از فعالیت های فرهنگی و هنری کانون امام حسین مجتبی(ع) از مجموع کانون های مساجد کشور بازدید کرد.

کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله تصادفات، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر دارد و جز برترین کانون های مساجد کشور است.

شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری نوجوانان و جوانان از مهمترین برنامه های این مرکز است.

کد خبر 395014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.