برخی سعی می‌کنند برای فعالان حوزه آی تی مشکل ایجاد کنند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی سعی می‌کنند بیشترین مشکلات را برای فعالان حوزه آی تی به وجود بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر ناظمی بعد از ظهر امروز چهارشنبه‌_هشتم آبان ماه‌ _در آئین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام در محل سالن همایش‌های محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: رشد اقتصادی ما در سال گذشته منفی بود و رشد اقتصاد بدون نفت ما نیز با روند منفی ۲،۴ درصد در وضعیت نامناسبی قرار داشت. رشد کشاورزی ما نیز منفی ۱،۵ درصد و رشد خدمات در کشور حدود ۰ درصد بوده است.

وی افزود: در همین شرایط حوزه آی تی ما بیش از شش درصد رشد داشته و بخش ارتباطات نیز رشد بیش از یک درصدی را تجربه کرده است. این دو بخش می‌توانند، امید را در بطن نظام اقتصادی کشور تزریق کنند زیرا اکنون راه‌های مختلفی برای نا امید کردن جوانان و مردم در بخش آی تی وجود دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: در تمام بودجه‌های دولتی، بخش آی تی در اولویت آخر قرار دارد و بیش از ۹۲ درصد از منابع مالی دولت به کشاورزی و صنعت اختصاص شده و تنها کمتر از دو درصد از منابع مالی دولت به بخش آی تی تخصیص داده شده است.

ناظمی اضافه کرد: رشد در بخش آی تی کشور مرهون تلاش سازمان‌های مردم نهاد و فعالان بخش خصوصی این حوزه همچون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است. باید افتخار کنیم که در شرایط رشد منفی بخش‌های مختلف توانسته‌ایم و سعی می‌کنم از حقوق تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن های شناخته شده‌ای در اصفهان نداریم، ادامه داد: رشد بخش آی تی کشور حاصل فعالیت مداوم در سه مقوله اصلی است؛ ورود بازیگران جدید به عرصه آی تی و تولید بخش اختصاصی اولین این مقوله‌هاست و مقوله دوم فعالیت شرکت‌هایی است که به حوزه صنایع قدیمی وارد می‌شوند و به آنها از طریق بهبود و کاهش هزینه‌های جاری مساعدت می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: زمانی که ما به پیشینه تاریخی نمایشگاه اصفهان نگاه می‌کنیم، شاهد همراهی شکل گیری آی تی در اصفهان با ظرفیت‌های صنعتی این استان هستیم و بخش سومی که موجب توسعه آی تی می‌شود فعالیت فعالان این حوزه در زنجیره تأمین شرکت‌های جهانی است و البته این الگو برای ایران الگوی قابل توجه و چشمگیری نبوده زیرا تلاطمات بین المللی موجب کاهش ظرفیت‌ها در این حوزه شده است.

ناظمی افزود: شاید صنایع قدیمی‌تر اصفهان روی خوشی به صنایع نوین و حوزه آی تی کشور نشان نداده‌اند و درگیر توسعه فیزیکی و صنعتی خود شده‌اند. پلی اکریل که دیگر امروز اسم آن را نمی‌شنویم بخاطر روی خوش نشان ندادن به صنایع نوین به این وضعیت دچار شده است و صنایع سنتی، باید اقتصاد دانش بنیان را در اولویت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: امیدواریم این نوع از نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مقاومت ما در برابر فناوری و فناوری هراسی را کاهش دهد زیرا سابقه تاریخی نشان دهنده این مقاومت اجتماعی و حکم رانی است.

کد خبر 395000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.