اختصاص اعتبار برای مرمت سقف بازار تاریخی اراک

شهردار اراک از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت کمک به میراث فرهنگی برای مرمت سقف بازار تاریخی اراک خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدکریم شفیعی در نشست اراک پژوهی، که با حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان شهر اراک به مناسبت هفته نکوداشت روز اراک برگزار شد، اظهار کرد: روز اراک و سرود اراک، بابی است برای همگرایی، همسویی و حس تعلقی که باید بین مردم و مسئولان و تمامی کسانی که می‌خواهند برای این شهر قدمی بردارند.

وی در خصوص اعتبار تخصیص داده شده جهت مرمت سقف بازار تاریخی اراک، گفت: در یک کار بزرگ و با همتی که از سوی شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام شد، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به میراث فرهنگی برای مرمت سقف بازار در نظر گرفته شده و این بودجه تامین اعتبار شده و باید تلاش کنیم تا به هر نحوی احیا بازار اراک هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

شهردار اراک با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری امروزه صرفا رویکرد خدماتی نیست، خاطرنشان کرد: امروزه مسئولیت اجتماعی بر عهده شهرداری است، یعنی به همان اندازه که باید کار عمرانی انجام دهد،  به همان سطح، شکل، کیفیت و روش نیز باید کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

شفیعی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد و بیشتر فعالیت‌های شهرداری معطوف به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه فعالیتی که شهرداری باید انجام دهد، باید ارزیابی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه شهرها بر اساس درخواست شهروندان اداره می‌شوند، تصریح کرد: مدیریت شهری باید در مسیر درخواست‌های شهروندان حرکت کند، در این راستا مجموعه شهرداری و شورای شهر در دستور کار دارند تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس محله‌های سطح شهر تنظیم کنند، به این صورت که برای ۵۵ محله اراک و با همکاری خود شهروندان با شناسایی و کارشناسی درخواست‌های به حق ایشان در امور شهر، بودجه در نظر گرفته شود و در واقع بودجه شهر اراک در سال ۹۹ بر اساس محله‌محوری و محله‌گرایی به اضافه پروژه‌هایی که فرا محله‌ای هستند، تنظیم و تصویب شود.  
 
شهردار اراک افزود: امروزه شهرها به سمت شهر خلاق در حال حرکت هستند و عرصه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی شهر دغدغه شهرهای خلاق است.

شفیعی اظهار کرد: ما شهرهای دوستدار کودک، سالمند و در کل انسان داریم که به عنوان شهر انسان محور تلقی می‌شوند، یعنی این که بیشتر فعالیت‌های شهرداری متمرکز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و در واقع انسان محور است، چراکه این انسان است که به شهر و تمام اجزا و عناصر آن هویت می‌بخشد و انسان‌محور تمام اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و به این طریق توسعه شهرها به تعالی برسد.

کد خبر 394983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.