کاج آلومینیومی؛ نماد حفظ محیط زیست

در شهر میسیساگا پاویونی آلومینیومی شبیه به یک درخت کاج در قسمت ورودی انجمن خیریه حفظ محیط زیست این شهر ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ساخت پاویون گنبدی شکل شهر میسیساگا، از شهرهای کانادا واقع در غرب شهر تورنتو، از آلومینیوم بسیار نازکی با رنگ‌آمیزی زیبایی استفاده شده است. این پاویون عظیم از طراحی پارامتریک و ساخت دیجیتال در قسمت ورودی یک انجمن خیریه حفظ محیط زیست بنا شد.  

ساخت دیجیتال یا Digital Fabrication به فرآیندی گفته می شود که در آن از دستگاه ها و ماشین های ساخت دیجیتال در پروژه ساخت استفاده می شود؛ ماشین‌های ساخت دیجیتال به طراحان اجازه می‌دهد تا ورای تصورات و طراحی‌های مجازی، به واقعیت‌های ملموس و صد البته بسیار دقیقی از ایده‌ها و طرح‌های خود دست پیدا کنند.

اگر از فاصله دور به این پاویون نگاه کنید، چنین به نظر می‌رسد که درختی غیرعادی و بسیار بزرگ در این ناحیه در حال رشد است. با این حال، از فاصله نزدیک پاویونی سبز رنگ و بسیار زیبا خواهید دید که به عنوان مجسمه‌ای پر از سوراخ‌های کوچک برای تامین سایه برای بازدیدکنندگان محیط زیست اطراف عمل می‌کند. مجسمه گنبدی‌شکل از قطعات برش‌داده شده آلومینیوم بسیار نازک توسط لیزر ساخته شده است و با چهار رنگ سبز، آبی، سیاه و سفید رنگ‌آمیزی شده است.

کاج آلومینیومی همچون درختان، دارای شاخه‌های زیادی است که دور تا دور آن قرار گرفته است و سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان طبیعت را تامین می‌کند. برخلاف درختان، در ساخت این پاویون از هیچ تنه ای استفاده نشده و سازه آلومینیومی به وسیله شاخه‌های آن روی زمین قرار گرفته شده است.

کد خبر 394981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.