۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
پارکی در ارتفاعات شهر کپنهاگ

معماران بر فراز یکی از پارکینگ‌های کپنهاگ یک زمین بازی به رنگ قرمز روشن طراحی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمین بازی جدید در یکی از بندرهای زیبای شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک احداث شده است و به چشم‌انداز زیبای اطراف بندر اشراف کامل دارد. جالب است بدانید که این شهربازی ۲۴ متر بالاتر از سطح دریا و بر فراز یکی از پارکینگ‌های خودرو احداث شده است که همین امر می‌تواند نگرش معماران و مردم را در مورد طراحی فضاهای عمومی تحت تاثیر قرار دهد.

چالشی که طراحان شهربازی جدید با آن روبرو شدند این بود که آن‌ها می‌بایست پارک را به گونه‌ای طراحی کنند که بیشترین سازگاری را با محیط پیرامون آن داشته باشد چرا که در این محیط تردد خودروها بسیار بالا بود و جای پارک خودروهای بازدیدکنندگان یک اولویت به شمار می‌رفت. یک پروژه بلندپروازانه نظیر این شهربازی، مستلزم امکانات مجهز برای پارک خودروها و فضاهای سرگرم‌کننده پیشرفته بود.

اما طراحان ومعماران شهربازی جدید با همفکری هم چالش مورد نظر را حل کردند. این افراد تصمیم گرفتند طبقات پارکینگ سابق را برای پارک خودروها بازسازی کنند و به بازسازی نما و داخل پارکینگ، هماهنگ با شهربازی جدید، بپردازند. ساختار جدید پارکینگ حاکی از زندگی مدرن و پرشور در شهری است که این ساختمان در آن بنا شده است و با کاربرد سنتی ساختمان‌ها، تنها برای یک هدف اختصاصی، مغایر است. 

در قسمت جنوبی و شمالی پارکینگ جدید پلکان‌هایی طویل، از سطح زمین تا زمین بازی، بر روی دیوارها تعبیه شده است. نرده‌های قرمزرنگی که در کنار این پله‌ها وجود دارد، تا بالای پشت بام امتداد یافته است و سراسر شهربازی را احاطه کرده است. علاوه بر وسایل ورزشی، وسایل بازی متعددی نیز نظیر قفسه‌های توپ، سرسره، ترامپولین و تپه‌هایی شنی در این شهربازی مرتفع، افرادی از تمام سنین را به سمت خود جذب می‌کند.

هر روز خانواده‌های زیادی به این شهربازی می‌آیند، والدین خود را با وسایل ورزشی سرگرم می‌کنند و فرزندان در همین حین بیشترین لذت را از تپه‌های شنی قرمز رنگ و دیگر وسایل بازی می‌برند. پروژه احداث شهربازی بر بام پارکینگ در کپنهاگ با موفقیت بسیاری مواجه شده است. طراحی زیبا و منحصر به فرد این مکان، چشم‌ هر عابری را از فاصله دور به خود خیره نگه می‌دارد و در نتیجه بازدید از آن به یک اولویت در میان ساکنان شهر تبدیل شده است. جالب این‌که حتی پس از اتمام این پروژه، خانه‌های اطراف پارکینگ میزبان هزاران نفر از ساکنان جدید از سراسر کشور بود.

کد خبر 394975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.