وزارت بهداشت: هیچ نوع شیر و ماست کارخانه ای روغن پالم ندارد

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون از بین تمام محصولات لبنی فقط در پروانه ساخت تعداد معدودی از این محصولات مثل خامه قنادی، پنیر پیتزا و روکش بستنی و شکلات اجازه استفاده از روغن پالم داده شده است.

به گزارش ایمنا، محمد حسین عزیزی درباره اینکه آیا در اقلام لبنی مانند شیر و ماست تخلف استفاده از روغن پالم وجود دارد یا نه اظهار کرد: این نوع تخلف در هیچ یک از کارخانه های تولید لبنیات وجود ندارد. تولید تمام مواد غذایی کارخانه ای بر اساس پروانه ساخت آنها انجام می شود و اگر در پروانه ساخت محصولی اجازه استفاده از روغن پالم داده نشده باشد، قطعا این مساله در تولید نهایی محصول رعایت می شود.

وی گفت: هم اکنون از بین تمام محصولات لبنی فقط در پروانه ساخت تعداد معدودی از این محصولات مثل خامه قنادی، پنیر پیتزا و روکش بستنی و شکلات اجازه استفاده از روغن پالم داده شده است و جز این موارد که قانونی است در هیچ محصول لبنی کارخانه ای از روغن پالم استفاده نمی شود. البته در مورد محصولات سنتی و غیر کارخانه ای چون سازمان غذا و دارو نظارت ندارد، نمی توانیم اظهارنظر کنیم.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در گذشته ممکن است تعداد بیشتری از محصولات لبنی مجوز استفاده از روغن پالم را داشتند و به صورت قانونی از این روغن استفاده می کردند و با توجه به نظارت دقیق مسئولان فنی کارخانه های غذایی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بر کارخانه های مواد غذایی امکان تخلف در این کارخانه ها بسیار کم است.

کد خبر 394964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.