سالویا، مخدر جدیدی که انسان راشبیه آدم خوار می کند

بسته خبری اجتماعی امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه اختصاص دارد به تصویب و ابلاغ ۳ ماده قانونی حمایت از معلولان، پلمب ۳۴ موسسه برگزار کننده مراسم عقد آریایی، کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق و رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد مخدر در کشور که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، محمد ترحمی مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد مخدر خبر داد و گفت: در شمال کشور گیاهی به نام سالویا کشت می شود که مخدری است که بعد از مصرف فرد شبیه آدم خوار می شود.

وی افزود: هم‌اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس ماده ٤٦ قانون مبارزه با مواد مخدر فهرست سه گانه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را طرح‌ریزی کرده و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داده تا اسامی روان‌گردان‌ها و مخدرهای جدید خطرناک را در قانون درج و مجازات آن نیز تعیین شود.

استفاده از داروهای بیهوشی برای ساخت روانگردان‌ها

وی با اشاره به اینکه مواد روانگردان صنعتی یا گیاهی جدید اثرات مخرب بدتری دارند، به معرفی برخی مخدرهای جدیدی که در ایران وجود دارد پرداخت و گفت: کانابینوئیدهای صنعتی که شاخه شاهدانه هستند در حدود ۱۰۸ نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند، اما ۹۰ درصد کانابینوئیدهای صنعتی جدید، تدخینی و برای انسان بسیار مضر هستند.

مخدری که پس از مصرف فرد زامبی شده و دست به جنایت می‌زند

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: همچنین شمال کشور ایران نیز که مستعد رشد گیاه مریم گلی است به مراتب گیاهانی مانند سالویا کشت و برای معرفی به جوانان، در فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود. مصرف کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت‌ها می‌زنند، در واقع این ماده ریشه جنایی دارد. به طوریکه حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم‌خوارها می‌شود.

سقوط شاخه درخت منجر به مرگ مردی ۴۵ ساله شد

سرهنگ دمساز فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از مرگ مردی ۴۵ ساله به دلیل برخورد شاخه درخت با سر وی در این شهرستان خبر داد و گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، نامبرده در حین حرس و قطع شاخ و برگ های اضافه درختان باغ خود بوده که ناگهان شاخه یکی از درختان بر سر وی سقوط کرد.

وی افزود: بر اثر این حادثه نامبرده به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به یکی از بیمارستان های شهرستان همجوار منتقل شد، فرد مصدوم به علت شدت صدمات و جراحت های وارده در بیمارستان جان باخت.

۳ ماده حمایت از معلولان تصویب و ابلاغ شد

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان در جلسه هیات جلسه دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، گفت: بر اساس اجرای ماده ۹ کلیه معلولانی که در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی مشغول به تحصیل شوند، امکان بهره‌برداری از آموزش رایگان را در چارچوب بودجه مصوب این ماده خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تصویب شد که بر اساس آن کلیه کارفرمایانی که نسبت به کارگیری معلولان اقدام می‌کنند از هزینه‌ای تحت عنوان «کارآیی خدمت مطلوب معلولان» بهره‌مند شوند و به وسیله این منابع می‌توانند به متناسب‌سازی وضعیت محیط کار و به کارگیری فن‌آوری‌های کمکی برای استفاده معلولان در محیط‌های کار اقدام کنند.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ از قانون جامعه حمایت از معلولان این امکان فراهم شد که حق بیمه کلیه معلولانی که در کارهای خدماتی و تولیدی مشغول به کار هستند توسط دولت پرداخت شود در صورتی که کارفرمایان نسبت به ثبت اسم معلولان دارای شناسه در شناسه اطلاعات کارفرمایان در مجموعه وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدام کنند، می‌توانند از پرداخت سهم بیمه کارفرمای تامین اجتماعی معاف شوند و دولت آن را پرداخت کند.

اطلاعات بیماران مبتلا به «اچ‌آی‌وی» محرمانه باقی می‌ماند

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت درمان بیماران مبتلا به ایدز در لردگان، گفت: در لردگان نیز مانند سایر مناطق کشور مبتلایان به این بیماری همه خدمات را به صورت رایگان، همه جانبه و با فناوری‌های روز دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه درمان بیماران در لردگان تفاوتی با سایر نقاط کشور که احتمالا ابتلا به موارد اچ‌ای وی دارند نخواهد داشت، افزود: افرادی که رفتار پرخطر داشتند یا به هر دلیلی نزدیکانشان مبتلا بوده اند می‌توانند به مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت در استان‌ها مراجعه کرده و با غربالگری‌های اولیه و آزمایشات بعدی ازبیماری خود و حتی درمان آن مطلع شوند.

جهانپور با تاکید بر اینکه نباید نگرانی در خصوص آزمایش‌های مربوط به ایدز و محرمانگی اطلاعات وجود داشته باشد، تصریح کرد: حتی در صورت ابتلا به این ویروس در خصوص ارایه خدمات مشاوره و درمانی آن هم افراد بیمار نباید نگرانی داشته باشند.

پلمب ۳۴ موسسه برگزارکننده‌ مراسم عقد آریایی

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پلمب موسساتی خبر داد که مراسم عقد آریایی برگزار می‌کردند.

وی افزود: با توجه به غیرقانونی بودن برگزاری مراسم عقد آریایی در دفترخانه‌های رسمی ازدواج اخیرا شاهد تأسیس موسساتی در کنار دفترخانه‌های ازدواج بودیم که آن‌ها مراسم عقد آریایی را برگزار می‌کردند و بر این اساس شکایتی علیه این موسسات به دادسرای سعادت آباد ارسال شد.

وی در رابطه با پلمب موسسات غیر مجازی که اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند، گفت: ۱۰ موسسه در استان تهران، ۱۴ موسسه در استان البرز و ۱۰ موسسه در سایر استان‌های کشور به علت برگزاری مراسم عقد آریایی پلمب شدند.

۵۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و سیل‌زدگان اصفهان اختصاص یافت

۵۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و سیل‌زدگان اصفهان اختصاص یافت

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تعمیر و احداث واحدهای مسکونی سیل‌زدگان اصفهان در سالجاری اختصاص یافت.

وی افزود: امسال ۴۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض هم به سیل‌زدگان استان اعطا شده است، اظهار داشت: همچنین حدود ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران سال ۹۷ به‌منظور بازسازی و تعمیر سه هزار و ۷۴ واحد مسکونی اختصاص یافت که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

به گفته وی، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در قالب وام ۴۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۵ درصد و بصورت ۱۵ ساله برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی فرسوده پرداخت می‌شود.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "چابهار"

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۲۹هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد و گفت: فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کد خبر 394963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.