لزوم راه‌اندازی بازار فروش پرندگان در زرین شهر

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: شهرداری به دلایل مختلف و وجود محدودیت‌هایی که دارد به تنهایی قادر به ساماندهی فروشندگان پرنده و انبارهای ضایعات نخواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود با همراهی دستگاه های مربوطه زمینه ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها فراهم ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نادی زاده در نشست با روسای بیمارستان شهدای لنجان و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهارکرد: امروزه با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی و حرکت چشمگیر مردم به سمت شهرنشینی رشد و توسعه همه جانبه شهرها از جمله  مسائلی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های عمران شهری با رویکرد توسعه متوازن شهر اجرا می شوند، افزود: زرین شهر در سال های اخیر با اجرای پروژه های مختلف عمران شهری آهنگ رشد و توسعه به خود گرفته است و یکی از پروژه های اجرا شده احداث خیابان آیت الله شریعت است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه تصریح کرد: خیابان آیت الله شریعت جزء خیابان های جدید شهر به شمار می آید که با هدف توسعه شهر و تردد ایمن شهروندان اجرایی شد اما امروز  با استقرار پرنده‌فروشان به یک بازارچه تبدیل شده به گونه ای که جای پارک خودرو برای ساکنان این خیابان وجود ندارد و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه استقرار فروشندگان پرنده در شهر احتمال انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و پرندگان را به همراه دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان و همچنین معیشت فروشندگان پرنده نیاز است، اقداماتی در راستای ساماندهی این صنف انجام گیرد و بازارچه ای برای فعالیت این قشر در خارج از شهر تعریف شود و در این مسیر قطعا شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان نقش کلیدی دارد.

نادی زاده اضافه کرد: استقرار انبارهای ضایعات در خیابان آیت الله شریعت یکی دیگر از معضلات این خیابان بوده به گونه ای که سوزاندن ضایعات کابل های برق و... باعث ایجاد آلودگی و نارضایتی مردم شده و این درحالیست که شهرداری با اجرای طرح های مختلف عمرانی و مبلمان شهری به سمت زیباسازی سیمای عمومی شهر حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری زرین شهر به دنبال توسعه شهری متوازن است، عنوان کرد: ما باید بتوانیم به درخواست شهروندان درخصوص اجرای پروژه های تاثیرگذار و مدرن پاسخ بدهیم، اما در این مسیر ساماندهی مشاغلی چون فروشندگان پرنده و انبارهای ضایعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه این مسئله با سلامت مردم در ارتباط است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: شهرداری به دلایل مختلف و وجود محدودیت‌هایی که دارد به تنهایی قادر به ساماندهی فروشندگان پرنده و انبارهای ضایعات نخواهد بود از این رو انتظار می رود با همراهی دستگاه های مربوطه همچون شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و ... زمینه ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها فراهم ‌شود و محیطی مناسب برای فعالیت این قشر مهیا شود.

کد خبر 394944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.