تراموا در راه رشت/بازار بیرجند بی‌پناه در مقابل آتش

در بسته خبری امروز از دوچرخه‌سواری تهرانی‌ها تا ابلاغ بخشنامه وزارت کشور برای مقابله با سیلاب و تکمیل ۲۶ طرح نیمه تمام شهری در شهرکرد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

دوچرخه‌سواری تهرانی‌ها

یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۷۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی در پایتخت راه‌اندازی شده است،‌ گفت: روزانه پنج هزار سفر از طریق« بیدود» انجام می‌شود.

چهار شهر هوشمند گیلان

ارسلان زارع،  استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فعال‌تر شدن شهرداری‌ها در اجرای طرح سیماک، گفت: شهرهای رشت، آستارا، انزلی و لاهیجان در حوزه شهر هوشمند در استان به عنوان آزمونه ( پایلوت) معرفی شدند.

انفجار در جهاد دانشگاهی ارومیه

ابراهیم شاد قوشچی،  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از انفجار در محوطه جهاد دانشگاهی این شهر خبر داد.

جمع‌آوری روزانه ۱۵۰۰ تن پسماند از مسیل‌های تهران

اصغر عطایی،  مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حجم بارندگی گسترده چند روز اخیر پایتخت گفت: روزانه ۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ها و مسیل‌های اصلی شهر و یک هزار تن زباله از کانال‌های فرعی توسط عوامل شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

بخشنامه وزارت کشور برای مقابله با سیلاب

سید مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با ابلاغ بخشنامه‌ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها، با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش‌ها بر ضرورت آمادگی کامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با بارش‌ها و وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.

آبیاری فضای سبز با پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

محمد جمالی‌نژاد، مسئول امور آب معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: امکان استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر اصفهان در عرصه‌های فضای سبز این شهر فراهم شده است.

 ظرفیت ۴۰۵۰ نفری مددسراها در شب‌های سرد

سید مالک حسینی، رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ظرفیت گرمخانه‌ها در شب‌های سرد با کف خوابی به ۴هزار و ۵۰۰ نفر نیز می‌رسد.

کلنگ‌زنی تراموای رشت بهمن

ناصر حاج محمدی،  شهردار رشت گفت: در صورت صدور مجوز نهایی شورای‌عالی ترافیک کشور، پروژه تراموای رشت در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۲۲ بهمن‌ماه، کلنگ‌زنی خواهد شد؛ اجرای طرح از طریق سرمایه‌گذاری به روش فاینانس به صرفه‌تر است.

تکمیل ۲۶ طرح نیمه تمام شهری در شهرکرد

عبد الصادق نجفی، معاون حمل و نقل و زیربنایی شهردار شهرکرد گفت: ۲۶ طرح نیمه‌تمام عمران شهری در شهرکرد تکمیل می شود.

بازار بیرجند خاموش کننده ندارد

علی حسینی، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:حدود ۹۰ درصد مغازه‌ها دربازار بیرجند خاموش کننده دستی ندارند.

کد خبر 394940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.