پروژه تراموای رشت بهمن ماه کلنگ‌زنی می‌شود

شهردار رشت گفت: در صورت صدور مجوز نهایی شورای‌عالی ترافیک کشور، پروژه تراموای رشت در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۲۲ بهمن‌ماه، کلنگ‌زنی خواهد شد؛ اجرای طرح از طریق سرمایه‌گذاری به روش فاینانس به صرفه‌تر است.

به گزارش ایمنا، ناصر حاج محمدی اظهار کرد: باتوجه به نتایج حاصل از مطالعات مهندسان مشاور پروژه استفاده از تراموا نسبت به سایر گزینه‌ها مانند مترو ،مونوریل ،اتوبوس برقی ،BRT ،LRT و یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی جمعی ترجیح داده شده است و به عنوان گزینه برتر طراحی انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: پس از تصویب طرح تراموای ریلی در شورای‌عالی ترافیک کشور، فاز نخست این پروژه در شهر رشت کلنگ‌زنی خواهد شد.

شهردار رشت افزود: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی کلانشهر رشت که در سال‌های قبل به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است در انتظار تصویب نهایی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

حاج محمدی گفت: اوراق مشارکت با سود بیش از ۲۰ درصد برای پروژه‌های خدماتی و حمل و نقل توجیه اقتصادی ندارد، اما در پروژه‌های درآمدزا کاربرد بیشتری دارد.

وی افزود: جذب منابع اعتباری دولت در ردیف‌های اعتباری مورد تاکید جدی است که نیازمند شروع هرچه سریع‌تر پروژه است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: خط یک تراموای رشت دارای ۱۶ کیلومتر مسیر رفت و ۱۶ کیلومتر مسیر برگشت و ۲۰ ایستگاه است و شروع عملیات اجرایی آن می‌تواند شهرداری رشت را در ردیف دریافت‌کنندگان اعتبارات ملی در بودجه کل کشور نگاه دارد . ‌

حاج محمدی تصریح کرد: اجرای پروژه تراموا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل، می‌تواند به جاذبه‌های توریستی و گردشگری شهر کمک کند.

کد خبر 394896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.