به گزارش ایمنا، ناصر حاج محمدی اظهار کرد: باتوجه به نتایج حاصل از مطالعات مهندسان مشاور پروژه استفاده از تراموا نسبت به سایر گزینهها مانند مترو ،مونوریل ،اتوبوس برقی ،BRT ،LRT و یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی جمعی ترجیح داده شده است و به عنوان گزینه برتر طراحی انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: پس از تصویب طرح تراموای ریلی در شورایعالی ترافیک کشور، فاز نخست این پروژه در شهر رشت کلنگزنی خواهد شد.
شهردار رشت افزود: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی کلانشهر رشت که در سالهای قبل به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است در انتظار تصویب نهایی وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور است.
حاج محمدی گفت: اوراق مشارکت با سود بیش از ۲۰ درصد برای پروژههای خدماتی و حمل و نقل توجیه اقتصادی ندارد، اما در پروژههای درآمدزا کاربرد بیشتری دارد.
وی افزود: جذب منابع اعتباری دولت در ردیفهای اعتباری مورد تاکید جدی است که نیازمند شروع هرچه سریعتر پروژه است.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: خط یک تراموای رشت دارای ۱۶ کیلومتر مسیر رفت و ۱۶ کیلومتر مسیر برگشت و ۲۰ ایستگاه است و شروع عملیات اجرایی آن میتواند شهرداری رشت را در ردیف دریافتکنندگان اعتبارات ملی در بودجه کل کشور نگاه دارد .
حاج محمدی تصریح کرد: اجرای پروژه تراموا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل، میتواند به جاذبههای توریستی و گردشگری شهر کمک کند.
نظر شما