ثبات سیاسی در لبنان برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد

کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص ناآرامی های اخیر لبنان گفت: آشفتگی سیاسی همیشه در تاریخ لبنان به طور فراوان وجود داشته و به نظر می آید دست های پشت پرده در اعتراضات کنونی علاقه مند به ادامه این جریان است.

محمود امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: خواسته‌های مردم لبنان بر دو قسم است، قسمی در رابطه با کمبودها و ناکار آمدی ها است که قطعاً باید جبران بشود اما قسمتی دیگر از این خواسته‌ها القایی است، تغییر حاکمیت و تقسیم ارکان قدرت به مردم و حذف مقاومت حزب الله از این دسته خواسته هاست.

امینی تصریح کرد: محرک عمده و اصلی این اعتراضات فشارهای خارجی است. بیشتر این فشارها از نظر سیاسی از سمت آمریکا و با هماهنگی اسرائیل و تأمین کننده مخارج آن عربستان است. همان طور که از شیوه بیان اعتراضات مشخص است، نوک نشانه اعتراضات به سمت مسائل صنفی، مادی و ناکار آمدی ها نیست. همان طور که واضح است نشانه اعتراضات به سمت تغییر و تحول اساسی بر روند حکمرانی لبنان است.

وی اضافه کرد: روشن است که حزب الله و محور مقاومت در قلب حکومت لبنان قرارگرفته و تأمین کننده روند حاکمیت و تضمین کننده روند سیاسی است. قدرتمند شدن روز افزون لبنان به همراهی محور مقاومت حزب الله باعث نگرانی این کشورها شده و حتی جریان اعتراضات عراق با اعتراضات لبنان هم جنس هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با اهمیت ثبات سیاسی لبنان برای جمهوری اسلامی اظهار کرد: لبنان با محور و کمربند مقاومت برای حکومت ایران مهم است. حزب الله حافظ و تأمین کننده امنیت مردم لبنان است و از این رو این جنبش برای مردم لبنان اهمیت دارد.

وی ادامه داد: آشفتگی سیاسی همیشه در تاریخ لبنان به طور فراوان وجود داشته و به نظر می‌آید دست‌های پشت پرده در اعتراضات کنونی علاقه مند به ادامه این جریان است.

کد خبر 394876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.