دنیا بخاطر رفتارهای احمدی نژاد به ما می خندید

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

احمدی‌نژاد راه می افتاد و هلوکاست را زیر سوال می برد، دنیا هم به ما می خندید

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کاندیداهای مناسب اصلاح طلب برای انتخابات مجلس یازدهم، گفت: مردم را باید با سیاست آشتی داد و سیاستی را که به سمت پاکدستی پیش می‌رود نشان داد. باید به سمت کسانی رفت که می توانند سخنگوی اصیل مردم باشند و چهره هایی که می توانند صدای مردم باشند. اگر اینطور باشد از نظر من با استقبال مردم مواجه می شوند. امکان دارد خیلی از اینها رد صلاحیت بشوند، چه اشکالی دارد، یک اقلیت قدرتمند در مجلس به مراتب بهتر از یک اکثریت ناتوان، سهیم در قدرت و متهم به اینکه آنها هم رانت خوار شده اند، است. وی گفت: به نظر من اصلاح طلبی نتیجه و سرنوشت بی تردید آینده کشور است؛ اگر از آینده به گذشته نگاه کنیم خیلی ها بخاطر سهل انگاری در مقابل اصلاح جامعه، حکومت و ساختارها نه الزاما تغییر قانون اساسی متهم خواهند شد. قانون اساسی ظرفیت های بسیار زیادی دارد ولی نادیده گرفته شده است، بنابراین بازگشت به یک قانون اساسی و یک مجلس در تراز آن قانون اساسی به نظر من هنوز می تواند جامعه را امیدوار کند و نشان خواهد داد که ملت ایران می تواند ملتی باشد که برای دنیا حرف داشته باشد و ملتی اهل گفتگو باشد ولی اگر ملت بخاطر شرایطی و یا بخش هایی از جامعه به دلایلی گفت و گو ستیز بشوند یا منطق های دیگر را اصلح بر یک منطق دموکراتیک و منطق گفت و گو محور بدانند و بگویند خب حالا بگذار یک نظامی و یک نیروی اقتدارگرا بیاید که اقلا نان شب ما تامین بشود، این یک انحراف است. این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: به نظر من این اشتباه است که ما چند سال پیش در دولت مهرورز با آن مواجه شدیم. با یک رئیس جمهوری مواجه شدیم که راه می افتاد و می رفت در دنیا و هولوکاست را زیر سوال می برد و می گفت جنایت علیه یهودی ها دروغ است و در دنیا به ما می خندیدند که این چه انقلابی است که به اسم انسان و اسلام دارد صحبت می کند ولی محورش خشونت و دفاع از جریانات یهود ستیز است؛ متاسفانه بعد از اتفاقاتی که افتاد ما خیلی آسیب دیدیم یعنی پرونده ایران تحت یک اجماع بین المللی به شورای امنیت رفت و ما تحریم های همه جانبه ای علیه خودمان داشتیم، دچار انزوا شدیم و وضعیت یک وضعیت فجیعی بود و ملت به کمک ما آمد.

تحلیل یک فرمانده سپاه از عملیات ارتش آمریکا برای شناسایی و کشتن ابوبکر البغدادی

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اعلام خبر مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش توسط رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشت که گروه های تروریستی تکفیری داعش را چه کسانی به وجود آورده اند. وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در دوران رقابت های انتخاباتی در آن کشور که بارها اعلام کرده بود داعش را دولت آمریکا و توسط باراک اوباما و هیلاری کلینتون ایجاد و حمایت کرده اند، تصریح کرد: آقای ترامپ قبل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بارها به تشکیل داعش توسط آمریکا اعتراف کرده است. جانشین قرارگاه ثارالله سپاه اقدام ارتش آمریکا در شناسایی محل اختفای ابوبکر البغدادی را فاقد ارزش نظامی و امنیتی دانست و گفت: داعش توسط آمریکایی ها ایجاد و در این سال ها حمایت شد. پس آنها به خوبی می دانستند که سرکرده آنها در چه محلی مخفی شده است، سران آمریکا به این نتیجه رسیدند که داعش دیگر سودی برای آنها نداشته و بی مصرف شده است. به همین دلیل با این هیاهوی رسانه ای می خواهند اعلام کنند که ما با تروریسم مبارزه می کنیم در صورتی که طالبان و القاعده و افرادی چون اسامه بن لادن را که خود به وجود آوردند و بعد با پوشش رسانه ای و جنجالی که راه انداختند گفتند که ما این سرکرده های گروه های تکفیری را کشته ایم. وی تاریخ مصرف ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش را برای آمریکا تمام شده دانست و گفت: آنها بعد از اینکه دیدند داعش و ابوبکر البغدادی دیگری منفعتی برای آنها ندارند با اقدامی رسانه ای و به دروغ اعلام می کنند که ما ضد تروریسم هستیم و به دنبال فریب مردم هستند. مردم منطقه و جهان به خوبی می دانند که به وجود آورنده داعش کیست و نباید فریب این صحنه آرائی ها را بخورند. سردار کوثری در ادامه با تاکید بر اینکه داعش توسط ملت های منطقه و محور مقاومت شکست خورد و روبه نابودی رفت، ادامه داد: آمریکایی ها با این اقدامات می خواهند ارزش کار جبهه مقاومت را زیر سوال برده و اعلام کنند که ما هستیم که داعش را تضعیف و با تروریسم مبارزه می کنیم در صورتی که این چنین نیست. آمریکایی ها در این سال ها ائتلاف ضد داعش ایجاد کردند اما کوچکترین اقدامی علیه تروریست ها نکردند و در عوض با تمام توان از آنها حمایت و این گروه ها را تجهیز کرده و همچنان تجهیز می کنند.

هشدار موسوی لاری به مخالفان اف‌ای‌تی‌اف

عبدالواحد موسوی‌لاری، درباره تصمیم‌گیری نهایی در خصوص لوایح چهارگانه موسوم به «FATF» گفت: تمامی لوایحی که تحت عنوان معاهدات بین‌المللی مطرح می‌شود یک مسئله دو جانبه است  که بر اساس آن تصمیمات گرفته می‌شود. وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: همان طور که ممکن است یک لایحه یا یک معاهده برای ما منافعی داشته باشد ممکن است محدودیت‌هایی را ایجاد کند؛ مهم این است که کدام مسیر را بر اساس مصالح ملی انتخاب می‌کنیم و امضا کردن آن چه سود و ضرری برایمان دارد. او تاکید کرد: مطلق انگاری در اینگونه مسائل مهم‌ترین آسیب را به مسائل ملی ما می‌زند. ما می‌توانیم در یک مسئله‌ای که دو طرف ماجرا هر کدام منافع خودشان را مطرح می‌کنند، وارد شویم آن چیزی که مهم است این که ببنیم سود و ضرر چیست و قاعدتا تصمیم می‌گیریم که امضاء کنیم یا خیر. موسوی لاری ادامه داد: آن چیزی که مهم است این که ببینیم کدام یکی از دو طرف مصالح و منافع ملی ما را تهدید می‌کند. وی خاطرنشان کرد: باید این تلقی را از خودمان دور کنیم که هیچ محدودیتی وجود ندارد، بلکه باید قدمی در جهت منافع و مصالح برداریم که سود داشته باشد. وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: همان قدر که ما به مصالح و منافع خودمان فکر می‌کنیم دیگران هم ممکن است به مصالح خودشان فکر کنند، بنابراین باید در این موارد به نظرات کارشناسی تکیه کنیم. او با بیان اینکه برخی از موضوعات نیاز به نظر دقیق کارشناسی دارد، گفت:‌ کارشناس اظهارنظر در لوایح چهارگانه وزارت‌خارجه است و تلقی‌شان بر این است که ما اگر این لوایح را امضاء کنیم جلوی ضررهای بسیاری را ممکن است، بگیرد دقت داشته باشید منظور به دست آوردن منافع نیست بلکه جلوگیری از ضرر است. موسوی لاری تاکید کرد:‌ طبق نظر کارشناسان اگر ما لوایح چهارگانه را امضا نکنیم  فشارهای بیشتری به کشور و مردم وارد می‌شود بنابراین اگر امضا کنیم می‌توانیم جلوی بسیاری از مضرات را بگیریم. 

ظریف بار دیگر کشورهای منطقه را به ابتکار "صلح هرمز" دعوت کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به دوحه سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: کشورهای منطقه را به ابتکار "اعتماد سازی" تحت عنوان ابتکار "صلح هرمز" دعوت می کنم.وی همچنین گفت: جنگ به سود هیچ کس نیست و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نمی تواند توافق یکجانبه علیه ایران تحمیل کند. ظریف در ادامه در رابطه با توافق هسته‌ای نیز گفت: هر نوع توافق در رابطه با برنامه هسته ای ایران باید منافع تمام طرف ها را محقق کند. ابتکار صلح هرمز طرح حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان است که برای برقراری صلح و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه از سوی او در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست منطقه‌ای کنفرانس امنیتی مونیخ در دوحه به سر می‌برد.

کد خبر 394872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    3 0
    خیلی خوشحال نباش الانم دنبا از خنده های روحانی داره به ایشون می خنده