عضو تیم ملی جودو : به جای اعزام به قرقیزستان به خانه برگشتم!

عضو تیم ملی جودو گفت: قرار شده بود بعد از مسابقات انتخابی برای مسابقات آسیای میانه اعزام شوم ولی متاسفانه جودو با تعلیق مواجه شد و بجای اینکه به مسابقات قزقیزستان برویم، ولی به خانه برگشتیم.

حمیدرضا پاپی با بیان اینکه چندی پیش در مسابقات انتخابی تیم ملی که در تهران برگزار می شد، حضور داشته است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد:  قبل از مسابقات انتخابی، آخرین بار در دسته منفی ۶۰ کیلوگرم حضور داشتم، اما برای حضور در این مسابقات انتخابی بدلیل رعایت نکردن رژیم غذایی مجبور شدم در دسته ۶۶ کیلوگرم بر روی تاتمی بروم.

وی با تاکید برحضور رقیبان قدرتمند در مسابقات انتخابی، ادامه داد: رقیبان عنوان داری از استان های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران در این مسابقات حضور داشتند ولی توانستم مقام اول را بدست بیاورم؛ قرار شده بود بعد از مسابقات انتخابی برای مسابقات آسیای میانه اعزام شوم ولی متاسفانه جودو با تعلیق مواجه شد و به جای اینکه به مسابقات قزقیزستان برویم، ولی به خانه برگشتیم.

تعلیق جودو ایران یک سناریوی از پیش طراحی شده بود

عضو تیم ملی جودو جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حکم فدراسیون جهانی مبنی بر تعلیق جودو ایران ناعادلانه بوده است، گفت: فدراسیون جودو خیلی عجولانه تصمیم گرفت. در این مدت همانطوری که اخبار را دنبال کرده اید، همه متوجه شده اند تمام داستان تعلیق جودو ایران یک سناریویی از پیش طراحی شده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید تابع قوانین کشور باشند، ادامه داد:  با توجه به اینکه ورزشکار کشورمان چند روز پس از مسابقات جهانی توکیو با رسانه های خارجی مصاحبه کرد و اتفاقات دیگری از این دست کاملا مشخص شد که تمام این حاشیه سازی ها از سمت فدراسیون جهانی انجام شده بود.  سهل انگاری یک نفر باعث شد که خیلی نوجوانان و جوانان جودو کشور چند ماه از عمر ورزشی خود را از دست بدهند.

پاپی با بیان اینکه تعلیق ناعادلانه جودو ایران زیان های زیادی را در بر خواهد داشت، تصریح کرد:  تیم ملی جوانان و نوجوان جودو کشور در مسابقات آسیایی خیلی پرقدرت ظاهر شدند و توانستند در آسیا خوش بدرخشند. نوجوانان و جوانان مسابقات جهانی را که قرار بود چند ماه بعد از مسابقات توکیو برگزار شود از دست دادند در حالیکه اکثرا شانس مدال آوری داشتند، تعلیق جودو ایران خیلی به ضررشان تمام شد.

فدراسیون جودو تمام قد حامی ورزشکاران است

وی با بیان اینکه جودوکاران کشور کماکان با قدرت به تمرینات خود ادامه می دهند، گفت: آرش میر اسماعیلی به عنوان رئیس فدراسیون کاملا از ورزشکاران حمایت می کنند و تمام توان و انرژی خود را در این راه بکار بسته است. فدراسیون جودو ایران زمینه را فراهم کرده است تا از این  زمان تعلیق بهترین بهره برداری بکند و بتواند جودو کارهای کشور را در آمادگی کامل حفظ کند، تا هر زمانی جودو ایران از تعلیق خارج شد بتواند پر قدرت در عرصه جهانی ظاهر شود.

پاپی با اشاره به اینکه تعلیق هیچ اثری بر روی پیشرفت جودو ایران نمی گذارد، تصریح کرد: مطمئنم فدراسیون جودو ایران و کمیته ملی المپیک می تواند با یک دیپلماسی قوی و با وجود تیم حقوقی خوبی که در اختیار دارد، این مشکل را هرچه زودتر برطرف کند و در ادامه جودوکارهای خوبمان را خیلی قوی تر از قبل در عرصه های جهانی ببینیم.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 394867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.