۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
آنچه باید از پرده ها بدانید

پرده ها بخش مهمی از دکوراسیون منزل هستند که دقت در انتخاب آنها کمک می کند تا دکوراسیونی شیک داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جنس و طرح پرده ها، تنوع زیادی دارد که هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون، زیبایی بیشتری به فضا می بخشد. آنچه در ادامه می آید، نکاتی کلی اما کلیدی هستند که توجه به آنها شما را در مسیر انتخاب درست پرده قرار می دهد. 

جنس پرده

جنس پرده ها به دو نوع کلی حریر و مجلسی تقسیم می شود. پرده های مجلسی از مواد سنگینی مثل مخمل یا پارچه های رو مبلی و جنس های ضخیم ساخته می شوند که اجازه نمی دهند نور وارد منزل شود. این پرده ها لاکچری تر و گران تر از پرده های حریر هستند. پرده های حریر، سبک و بدون تزیینات خاصی هستند و معمولا قیمت ارزان تری دارند. در خانه های ایرانی، معمولا از هر دو جنس پرده روی هم استفاده می شود. پرده های حریر در لایه زیرین قرار می گیرند تا مانع ورود نور به فضا نشوند و پرده های مجلسی در رو قرار گرفته و حالت تزیینی دارند. پرده های حریر به تنهایی در اتاق خواب ها به کار می روند. در اتاق ها می توان از پارچه های نخی هم به عنوان پرده و متنسب با رنگ دیوارها استفاده کرد.  

اندازه پرده 

اگر از پرده حریر استفاده می کنید بهتر است قد آن تا نزدیک زمین باشد، اما اگر پرده شما مجلسی است، باید بلند باشد و روی زمین بیفتد. عرض پرده ها نیز باید حداقل دو برابر عرض پنجره باشد تا چین استانداردی را ایجاد کند. در اتاق های کوچک از پرده های قدی استفاده نکنید زیرا اتاق را تنگ و تاریک نشان می دهند، اما اگر مجبور به استفاده از پرده های قدی هستد، از حریر ساده سفید استفاده کنید تا ابعاد اتاق را محدود نکند وبه فضا عمق دهد.                                  

عرض پرده ها را ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر، بیشتر از عرض پنجره ها بگیرید تا فضا را زیباتر کند. 

ملزومات پرده 

چوپ پرده ها به اندازه خود پرده ها مهم هستند. حواستان باشد میله های طلایی که برای پرده های پذیرایی استفاده می شود، قدیمی شده اند. چوب پرده ها را می توانید متناسب با قاب پنجره ها و جنس آنها انتخاب کنید. حتی می توانید طرح های خلاقانه ای مثل شاخه درخت سفارش دهید تا برایتان ساخته شود. اگر پرده ها ساده و تک رنگ هستند ، می توانید از والان و آویزها استفاده کنید تا آن را از سادگی محض در آورید. اما اگر پرده ها نقش و نگار شلوغی دارند، بهتر است آنها را ساده و بدون ملزومات خاصی به کار ببرید.   

کد خبر 394864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.