شورای اصلاح‌طلبان با پشتوانه مردمی/
 محکومیت حاجتی و مقدری شائبه انگیز است

عضو شورای اسلامی شهر تهران از موانع پیشروی شوراهای پنجم و نیز کارنامه دو ساله شورای شهر تهران در دوره جاری در خصوص شفافیت، توسعه شهری و مبارزه با فساد گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی درخصوص کارنامه دوساله شورای شهر پنجم اظهار کرد: وقتی نتیجه انتخابات شورای کلان شهرها در دور پنجم به نفع اصلاح‌طلبان تمام شد، پوسته سختی که فکر می‌کند مردم نمی‌دانند یا به تعبیری دیگر نامحرم هستند تشخیص خود را بالاتر از انتخاب مردم دید. در نتیجه دبیر محترم شورای نگهبان نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت که اگر انتخابات دست ما بود این اتفاق نمی افتاد! در این باره باید پرسید مگر حالا که انتخابات مجلس دست شماست چه اتفاقی افتاده است؟

وی از تفکری نام برد که اعتماد به رای و حضور مردم نداشته و حتی انتخاباتی در حد شوراهای محلی را هم برنمی‌تابد و افزود: مهدی حاجتی، همان جوانی که در انتخابات شورای شهر شیراز رأی آورده بود به هر دلیلی از سوی دادگاه لغو عضویت می‌شود. این درحالی است که در هیچ کجای قانون نه قانون اساسی و نه موضوعه چنین حقی لحاظ نشده است. همین‌طور در ماجرای سپنتا نیکنام دیدیم با اینکه ایشان توانسته بود عضو شورای چهارم باشد ولی آن ماجراها را برایش در شورای پنجم درست کردند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران به محکومیت مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان به دلیل برخی انتقادات در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: بی تردید تخلفات مالی و سوءاستفاده از بیت المال در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته است، ولی اینکه از تخلفات آن دوران چشم پوشی صورت گیرد و تنها به تخلفات این دوره رسیدگی شود می‌تواند شائبه انگیز باشد.

کارنامه دو ساله ما را با ۱۲ سال قبل مقایسه می‌کنند

وی ادامه داد: شورای پنجم پشتوانه رأی بالایی دارد. به نحوی که نفر آخر لیست امید، ۵۰۰ هزار رای با نفر اول لیست خدمت اصولگرایان فاصله رای دارد. همه این ها را اگر به ثبات ۱۲ ساله شهرداری و شورای شهر اصولگرایان گره بزنیم، به شورای شهر یکدست اصلاح‌طلب امروز می‌رسیم.

امانی با بیان اینکه یکی از محاسن چنین شورای یکدست این است که کسی نمی‌تواند بگوید "رقبا نمی گذارند ما کار کنیم"، خاطرنشان کرد: شورای پنجم یک لیست واحد با پشتوانه رای بسیار زیاد دارد و من اگر جای نظام بودم کاری نداشتم به اینکه چه کسانی به آن راه پیدا کردند، چون دیگر قرار است کاری ملی انجام شود و تنها برای کسانی که به آن رای می‌دهند، نیست.

وی اضافه کرد: ما بعد از ۱۲ سال مدیریت شهری اصولگرایان روی کار آمدیم. متاسفانه ۲ سال کار ما را با ۱۲ سال کار مدیریت سابق مقایسه می‌کنند. این در حالی است که مطالبات انباشت شده مردم در آن سال ها نیز وجود دارد.

در دوره‌های قبل به جوانان نگاه ابزاری می‌شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای احمدی نژاد با وارد کردن پنج هزار جوان به آتش نشانی یک شوک بزرگ به شهرداری تهران وارد کرد. من نمی‌گویم به جوان‌ها شغل ندهند، ولی نگاه ابزاری به آنها به هیچ وجه درست نیست. متاسفانه شهردار بعدی نیز همین مسیر را به نحوی دیگر پیمود.

وی با اشاره به اینکه در دوره شهردار بعدی و در بهمن ماه ۱۳۹۵ نزدیک ۲۰ هزار نیروی مازاد وارد شهرداری شدند، افزود: ما نهادی با ۶۹ هزار میلیارد بدهی و این حجم از پرسنل را تحویل گرفتیم؛ اما وقتی می خواهیم مسائل و تخلفات را اعلام کنیم، مانند موضوع آقای میرلوحی که تنها میزان بدهی‌ها را اعلام کرده بود. می‌بینیم که صداوسیما به شهردار سابق وقت داد تا ایشان بگوید این میزان بدهی دروغی بزرگ است. سوال اینجاست چرا واقعیت را از اعضای فعلی شورا نمی پرسند؟ چرا نمی پرسند علت به سرانجام نرسیدن این پرونده چیست؟

امانی ادامه داد: باید دید شورای شهر کنونی کدام عقبه حمایتی رسانه‌ای، تقنینی یا قضایی را دارند؟ چرا تا اسم املاک می آید کسی که افشا کننده است و کسی که منعکس می کند دادگاهی می‌شود؟ بدون اینکه متهمان اصلی دادگاهی شوند تا معلوم شود اتهاماتشان درست بوده یا خیر. ما برای مقابله با این فسادها قدرت کافی نداریم و همه این موارد را شهردار حناچی به رهبر معظم انقلاب گزارش داده است.

توسعه پایتخت بر مبنای حمل‌ و نقل عمومی

وی با تاکید بر اینکه شهرداری سومین سازمان شفاف کشور است، تصریح کرد: به درستی سعی کردیم با تصویب مصوباتی شفافیت را تحقق بخشیم. اول از شروع و به عنوان نمایندگان پارلمان شهری، رأی خود را شفاف کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۶ یک نطرسنجی انجام شد و طی آن ۹۳ درصد مردم تهران مطالبه اصلی خود را حل مشکل ترافیک و آلودگی شهر اعلام کردند، تصریح کرد: بر همین اساس ما باید توسعه شهر را مبتنی بر حمل و نقل عمومی قرار دهیم. در نتیجه شورا برای اولین بار تشکیل کمیته TOD را مصوب کرد که ما بتوانیم این رویکرد و تغییر اساسی را که بیش از ۴۰ سال است در دنیا انجام شده، انجام دهیم. این اصطلاح در فارسی به معنای توسعه شهر بر مبنای حمل و نقل عمومی است.

نمی‌خواهند اصلاح طلبان کارنامه موفقی داشته باشند

وی با اشاره به اینکه کسانی در ستادهای فرماندهی خود نشسته و دوست ندارند اصلاح طلبان کارنامه موفقی از خود برجای بگذارند. اظهار کرد: خوشبختانه با اینکه ما سه شهردار عوض کردیم، ولی آن باتلاقی که قرار بود با تغییر شهرداران ایجاد شود و بحرانی جدی به وجود بیاید، به وجود نیامد.

امانی در گفت‌وگو با جماران ادامه داد: برای اولین بار با تعاملی میان شهرداری و دولت، مقرر شد یارانه بلیط‌های مترو از دولت دریافت شود. همچنین تعاملاتی هم شورای عالی استان ها و شورای شهر با مجلس دارند و امیدوارم مجلس به عنوان یک رقیب به شورا نگاه نکند و در راستای تقویت آن بکوشد. زیرا پارلمان ملی نهادی بسیار مهم تر است.

کد خبر 394861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.