زنده شدن خاطرات مهرام و ذوب‌آهن

"مهرام" بخشی از هویت لیگ برتر بسکتبال ایران است که سال گذشته جایش در لیگ برتر خالی بود. این تیم امسال در بازگشت دوباره به بازی ها به سکوهای بالاتر فکر می کند اما در ابتدای مسیر تیمی مانند ذوب آهن سد راهش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر بسکتبال پنج شنبه - ۹ آبان‌ماه – با حضور ۱۴ تیم از ساعت ۱۶ در هفت شهر تهران، آبادان، بندرعباس، قم، اصفهان، مشهد و شهرکرد آغاز خواهد شد. نفت آبادان، شهرداری گرگان، شیمیدر تهران، پتروشیمی بندرامام، ذوب‌آهن اصفهان، توفارقان آذرشهر، رعد پدافند، مس کرمان، آویژه صنعت مشهد، مهرام‌ تهران، نیروی زمینی تهران، شورای شهر قزوین، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران ۱۴ تیمی هستند که در این فصل از مسابقات حضور دارند.

برنامه هفته نخست مسابقات لیگ برتر بسکتبال به این شرح زیر است:

نفت آبادان - اکسون تهران
پتروشیمی بندرامام - نیروی زمینی تهران
ذوب آهن اصفهان - مهرام تهران
شهرداری گرگان - شهرداری بندر عباس
شیمیدر تهران - شورای شهر قزوین
رعد پدافند - مس کرمان
توفارقان آذر شهر - آویژه صنعت مشهد 

مهرام - ذوب آهن؛ جدال سنتی بسکتبال

دور رفت لیگ برتر بسکتبال مردان در فصل ۹۹- ۹۸ از پنج شنبه _۹ آبان‌ماه_ شاید یکی از جذابترین دیدارهای هفته نخست لیگ برتر بسکتبال جدال مهرام و ذوب آهن باشد؛ مهرام بعد از یک فصل دوری از میادین بسکتبال دوباره به بالاترین سطح بسکتبال ایران برگشته است تا خاطرات خوب گذشته را زنده کند و ذوب آهن نیز با هدایت مهران حاتمی و جوانگرایی بدنبال جایگاهی در شان باشگاه ذوب آهن است.

مهرام و مصطفی هاشمی موفقیت های زیادی کنار هم و در ایران و آسیا به دست آورده اند، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، مهراد آتشی، فرید اصلانی، آرمان زنگنه، حامد سهراب نژاد، امیرحسین خندان پور، سینا واحدی، متین جلائیان، آرش ثابتی و بهشاد عرب زاده در کنار مصطفی هاشمی باعث شده تا مهرام یکی از مدعیان اصلی این دوره از رقابت ها نام بگیرد.

تیم بسکتبال ذوب آهن فصل گذشته در دور مقدماتی به عنوان پنجمی رسید تا امتیاز حضور در مرحله پلی آف را بدست بیاورد ولی در دیدار رفت مرحله پلی آف که به میزبانی اصفهان برگزار گردید با نتیجه نزدیک ۶۹ بر ۶۵ مغلوب پالایش نفت آبادان شد تا فرزاد کوهیان و شاگردانش خود را از پیش شکست خورده بدانند و مرحله برگشت نیز با نتیجه ۷۵ بر ۴۲ مغلوب آبادانی ها شوند و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی جا بمانند.

سرپرست تیم بسکتبال ذوب آهن: مهرام یکی از مدعیان اصلی است

تقی گلستانه با اشاره به شرایط خوب تیم بسکتبال ذوب آهن، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تیم در دو نوبت صبح و عصر با ۱۱ بازیکن که اکثراً بومی در حال تمرین است و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی در مقابل تیم مهرام انجام دهیم.

فرزاد کوهیان یکی از مربیان خوب کشور است و در زمانی باشگاه ذوب آهن تکلیفش برای تیم داری در رشته بسکتبال مشخص نبود این مربی کاربلد بنا بر پیشنهاداتی که از تیم های دیگر داشت علیرغم میل باطنی از ذوب آهن جدا شد.

وی با بیان اینکه باشگاه ذوب آهن فقط منوط به تیم فوتبال نیست، گفت: حمایت های خوب و ویژه دکتر محمدی، مدیر عامل جدید باشگاه ذوب آهن از رشته بسکتبال، همچنین توجه ویژه وی به بومی گرایی و پرورش بازیکنان نخبه، تیم بسکتبال ذوب آهن برای فصل جاری بسته شده است.

در حال حاضر پیمان صداقت نیا که خود سابقه بازی در تیم بسکتبال ذوب آهن را دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان رشته هندبال و بسکتبال در بدنه باشگاه حضور دارد، به عنوان مدیر فنی تیم بسکتبال در حال کمک به مجموعه است. مهران حاتمی که سال گذشته توانست در کنار بازیکنان سختکوش پتروشیمی مقام سوم رقابت ها را کسب کند در این فصل سکاندار تیم بسکتبال ذوب آهن خواهد بود و امیدوارم با استفاده از تجربیات وی بتوانیم در کنار هم برای اعتلای نام ذوب آهن بجنگیم.

سرپرست تیم بسکتبال ذوب آهن با بیان اینکه در هفته آینده دو بازیکن خارجی به جمع بسکتبالیست های این تیم اضافه خواهند شد، گفت: مطمئناً اضافه شدن بازیکنان خارجی بسکتبال ذوب آهن قدرتمندتر خواهد کرد.

با توجه به حضور تیم های متمول در لیگ امسال و هزینه های بالایی را که تیم ها متحمل شده اند هدفگذاری ما برای آخر فصل قرار گرفتن بسکتبال ذوب آهن در یک جایگاه در شان باشگاه است.

مهرام با جذب بازیکنان ملی پوش و مربی قدرتمندی چون مصطفی هاشمی تیم خوبی را در رشته بسکتبال بسته است  و به‌نظرم مهرام یکی از مدعیان اصلی در لیگ امسال خواهد بود.

کد خبر 394850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.