حفظ میراث طبیعی اولویت شورای پنجم است

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برنامه سوم شهرداری نیز شورای شهر مصوب کرده که میراث‌ طبیعی مانند توچال باید شناسایی و حفاظت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش حسینی‌میلانی، با بیان اینکه از دهه ۳۰ حدود پنج هزار هکتار از باغات تهران ازبین رفته است، اظهار کرد: به میزان از دست رفتن پنج هزار هکتار باغات مناطق شمالی تهران، در طی این سال‌ها بوستان در داخل شهر ایجاد شده که این بوستانها در مناطق مختلف شهر پراکنده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای پنجم لغو مصوبه برج باغ و تبدیل آن به خانه باغ بود، افزود: دیگر اجازه ساخت ساختمان‌های بالای ۱۰ طبقه که چندین طبقه آن روی زمین و چندین طبقه در زیر زمین قرار دارد، در شمال تهران داده نمی‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در برنامه سوم شهرداری نیز شورای شهر مصوب کرده که میراث طبیعی مانند توچال باید شناسایی و حفاظت شود، تصریح کرد: اکنون رشته کوه توچال با یک جبهه شمالی و یک جبهه جنوبی، پوشش گیاهی بسیار مناسبی دارد که می‌تواند در جلوگیری از سیلاب بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: اگر در حوزه کن که قوی‌ترین و وحشی‌ترین مسیر رودخانه تهران است، ساخت‌وساز انجام بدهیم و پوشش‌های گیاهی را نابود کنیم، سیلابی که رخ می‌دهد نه تنها ساختمان‌های اطراف رودخانه  را ویران خواهد کرد، بلکه به تاسیسات و ساختمان‌های پایین دستی خسارت‌های غیرقابل جبران وارد می‌کند.

میلانی با اشاره به وظیفه شهرداری در لایروبی مسیر رودخانه‌ خاطرنشان کرد: امسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی این رودخانه‌ها در نظر گرفته شده تا کانال‌ها و انهار قبل از فصل بارندگی لایروبی شود.

کد خبر 394848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.