وضعیت نامناسب حمل‌ونقل برون‌شهری باغبادران

شهردار باغبادران گفت: وضعیت حمل و نقل برون‌شهری این شهر نگران‌ کننده و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از لنجان با اشاره به وضعیت نگران‌ کننده ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری باغبادران اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت حمل و نقل برون‌شهری بارها از سوی شهروندان مطرح شده و در آخرین جلسه عمومی نیز از آن ابراز نگرانی کردند.

وی ناهماهنگی در حمل‌ونقل بار و مسافر، ترافیک و فرسودگی ناوگان را از مشکلات مهم مدیریت شهری در این بخش دانست و افزود: در سال‌های اخیر شرایطی ایجاد شده که شهر ساحلی باغبادران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد، اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، رفع مسائل حمل ونقل برون‌شهری است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه فرسودگی مینی‌بوس‌ها باعث نارضایتی شهروندان شده است، تصریح کرد: امروز همچنان در حمل و نقل برون‌شهری باغبادران از مینی‌بوس‌های قدیمی و فرسوده استفاده می‌شود که نارضایتی شهروندان را از نظر کیفیت خدمات و ایمنی همراه داشته است این در حالیست که مسیر اصفهان - باغبادران یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان است.

وی اضافه کرد: زمان حرکت مینی‌بوس‌ها مشخص نیست و مسلتزم تکمیل ظرفیت هر سرویس است و از طرفی چنانچه ظرفیت تکمیل نشود، هزینه ظرفیت خالی از دیگر مسافران دریافت می‌شود که اقدامی خلاف قانون است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه مالکان مینی‌بوس‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری برای نوسازی وسیله نقلیه خود ندارند، عنوان کرد: دولت تسهیلاتی را ابلاغ کرده است که به موجب آن اگر شهرداری‌ها به این مسئله ورود پیدا کنند، ۵۰ درصد یارانه پرداخت می‌شود، اما رانندگان از این طرح استقبال نمی‌کنند، زیرا درآمد آنان افزیش پیدا نمی‌کند و هر ماه اقساط نوسازی مینی‌بوس را نیز باید پرداخت کنند.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلساتی با مدیران تعاونی مینی‌بوس‌داران بخش باغبهادران برگزار شده و اقدامات لازم در حال پیگیری است تا بتوانیم از این ظرفیت و تسهیلات برای نوسازی ناوگان برون‌شهری استفاده کنیم.

کد خبر 394845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.