۳۸ درصد ظرفیت خالی مخازن سدهای لرستان برای مهار سیلاب‌های احتمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از پایش مداوم رودخانه‌ها و رصد ورودی و خروجی مخازن سدهای استان خبر داد و گفت: به‌منظور آمادگی برای مواجهه با سیلاب احتمالی، رهاسازی از مخازن سدها انجام شده و اکنون ۳۸ درصد از مخازن خالی و آماده ذخیره بارش‌های پیش‌ رو است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا میرزایی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از استان بر اثر بارش‌ها و جریان آب، مشکلی برای تاسیسات آب یا برق به وجود نیامده و اوضاع کاملاً عادی است، اظهار کرد: وضعیت رودخانه‌ها و سدها به‌طور کامل تحت نظر است و در هیچ رودخانه‌ای مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۲ درصد از مخازن سدهای استان پر است، ادامه داد: در حال‌حاضر هیچ‌گونه مشکلی در حوزه سدهای استان وجود ندارد و تمامی سدها از پایداری لازم برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان، حجم مخازن شش سد بهره‌برداری شده استان شامل مروک، ایوشان، تنگ‌هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان را ۲۰۷ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ورودی به این سدها ۷.۴۱ مترمکعب در ثانیه و دبی خروجی آنها ۱۱.۵۲ متر مکعب در ثانیه است.

میرزایی با اشاره به اینکه حداکثر دبی امروز رودخانه کشکان ۸۰ متر مکعب در ثانیه گزارش شده است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: وضعیت دبی رودخانه‌ها به‌گونه‌ای است که در حال حاضر تمامی پیمانکاران ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها در استان مشغول کار بوده و کار خود را تعطیل نکرده‌اند.

کد خبر 394837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.