قلعه نویی عذر خواهی کرد/ محرومیت احتمالی ژنرال

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با فاصله چند روز از دیدار تیمش با سایپا بخار اینکه از دایره ادب خارج شده است عذرخواهی کرد، اما آیا این عذرخواهی برای به کار گیری جملاتی که حتی در قانون مجازات اسلامی هم برای آن‌ها حد تعیین شده است، کافی است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری مقابل سایپا از جملات نادرستی برای انتقاد به منتقدانش استفاده کرد. سرمربی سپاهان پس از توقف خانگی مقابل تیم سایپا که هفته هفتم با چهار گل مغلوب استقلال شده بود، حرف‌های ناشایستی را به زبان آورد که بیان آن مناسب محیط فرهنگی ورزش نبود.

پس از انتشار صحبت های امیر قلعه نویی در رسانه ها آنهایی که صحبت های ژنرال به مذاقشان خوش نیامده بود وارد گود شدند و با انتشار پست ها و توئیت هایی درصدد بودند تا  با حمله رسانه ای به امیر قلعه نویی  از تیم محبوبشان حمایت کنند.

پس از آن باشگاه سپاهان که در چند هفتۀ اخیر توئیت‌های جنجالی‌اش حسابی سوژه شده است، در اقدامی عجیب و حاشیه‌ساز بار دیگر دست به انتشار مطلبی جنجال‌ساز زد. صفحه توئیتر باشگاه سپاهان در واکنش موج نارضایتی در میان هواداران پرسپولیس نسبت به سخنان امیر قلعه نویی نوشت: از قدیم گفته اند حرف را زمین بنداز صاحبش بر می دارد. همه می دانند در چه استادیوم هایی و توسط چه کسانی به امیر قلعه نوعی توهین شد. انگشت اشاره را سمت خودتان بگیرد این مشکل شماست.


ساعتی پیش امیر قلعه نویی با لحنی ملایم تر از کنفرانس خبری پس از دیدار تیمش با سایپا باز هم در مورد فحاشی های سازمان یافته سخن به میان آورده است: " این روزها فضای ورزشگاه‌ها آزاردهنده شده. نه فقط به خاطر این‌که من (قلعه‌نویی) هدف فحاشی سازمان‌یافته‌ی عده‌ای شده‌ام. هواداران واقعی تیم‌ها به دلایل مختلف و از جمله همین فضای ناپاک فحاشی ترجیح می‌دهند به ورزشگاه نروند و این باعث شده عملاً‌اختیار سکوها به دست عده‌ای فحاش بیفتد. این‌ها هوادار نیستند. بنده‌ی پولند و هر روز ممکن است به یک سمت بچرخند."

سرمربی سپاهان مجدداً از همان اتاق فکری می گوید که در همه ورزشگاه ها بجز اصفهان طراحی فحاشی به وی را بر عهده دارند "عده‌ای در یک باشگاه، از زمانی که تیم من تبدیل به رقیب اصلی‌شان شد، اتاق فکری تشکیل داده‌ند تا با فحاشی به ناموس و خانواده‌ی من سپاهان را از دایره‌ی رقابت خارج کنند. بیایید سابقه‌ این جریان اخیر را مرور کنید. این جریان از قائم شهر شروع شد. شما می‌توانید از رییس کانون هواداران نساجی بپرسید. در آن روز فحشهای سازماندهی شده شکل گرفت و تا امروز در تمام ورزشگاها - بجز اصفهان-ادامه دارد.

از مسئولین ورزشگاه خرم‌آباد بپرسید. قبل از بازی به ما گفتند جایگاه فلان، منتسب به یک باشگاه خاص است و از آن‌جا به شما توهین می‌شود و کاری هم از ما برنمی‌آید. در سایر ورزشگاه‌ها هم به همین ترتیب. هربار هم ناظر بازی گزارش می‌کند اما واکنشی از کمیته‌ی اخلاق و انضباطی که به کوچک‌ترین مسائل مثل عکس پروفایل بازیکن‌ها ورود می‌کنند، نمی‌بینیم. هیچ‌کس هم پی ماجرا را نمی‌گیرد که این فحاشی گسترده و سازمان‌یافته از کجا ریشه دارد. نه رسانه‌ها و نه همین صدا و سیما."

قلعه نویی از مسئولین خواسته تا پیش از همه گیر شدن فحاشی های سازمان یافته جلوی آن گرفته شود "من بابت لغزش کلام و خارج شدنم از دایره‌ی ادب شهامت و شجاعت عذرخواهی را دارم. اما آیا مدیران آن تیمی که هوادارانش نود دقیقه بدترین الفاظ را به من نسبت دادند هم حاضرند از من عذرخواهی کنند؟ آیا فدراسیون، کمیته های اخلاق و انضباطی در این جفایی که به من و خانواده ام شده و خواهد شد واکنشی خواهند داشت. این جریان اگر جلویش گرفته نشود به روزی می‌رسیم که هیچکسی از این فحاشی سازمان‌یافته در امان نخواهد بود."

یکی از رسانه ها خبری را با عنوان " اظهارات جنجالی امیر قلعه نویی دردسر ساز شد" منتشر کرده و مدعی شده است که "طبق اعلام یک منبع آگاه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امروز (شنبه) گزارش ناظر بازی درباره این اقدام سرمربی سپاهان را دریافت کرده و پرنده او هم در این کمیته باز شده است. شنیده می‌شود مسئولان کمیته اخلاق در روزهای آتی بررسی نهایی نسبت به پرونده اظهارات قلعه نویی در نشست خبری پس از بازی با سایپا را انجام می‌دهند و به احتمال فراوان او را به دلیل به کار گیری جملاتی که حتی در قانون مجازات اسلامی هم برای آن‌ها حد تعیین شده است جریمه می‌کنند."

کد خبر 394811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.