دیدار یارآشنا در اصفهان/ تقابل سپاهان با فولاد سیرجان

سی و سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران با حضور نماینده اصفهان از روز چهارشنبه - ۸ آبانماه - آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ سی و سومین دوره از رقابت های لیگ برتر والیبال کشور با حضور  ۱۳ تیم شهرداری ورامین، پیام خراسان، سایپا، راه‌یاب ملل مریوان، شهروند اراک، پیکان، شهرداری گنبد، شهرداری ارومیه، فولاد سپاهان، فولاد سیرجان ایرانیان، کاله مازندارن، شهداب یزد و خاتم اردکان از روز چهارشنبه - ۸ آباماه - با انجام شش دیدار آغاز خواهد شد.با توجه به برگزاری لیگ با ۱۳ تیم، هر هفته یکی از تیم‌ها استراحت خواهد کرد ضمن اینکه نیم فصل این مسابقات ۲۷ آذر خواهد بود.

تاریخچه لیگ برتر والیبال

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های ایران در سال ۱۳۵۴ با عنوان جام «پاسارگارد» با حضور ۱۲ تیم به صورت دوره ای برگزار گردید که در نهایت تیم دخانیات تهران با مربیگری حسن کبیری توانست به عنوان قهرمانی در نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های ایران دست پیدا کند.

این رقابت ها در سال های ۱۳۵۵ با ۱۲ تیم و ۵۷-۱۳۵۶ با ۱۰ تیم صورت دوره ای پیگیری شد که تیم استقلال تهران با هدایت فاروق فخرالدینی در هر دو دوره به مقام قهرمانی دست یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمله عراق به جمهوری اسلامی ایران (دوران هت سال دفاع مقدس) لیگ برتر والیبال ایران به مدت ۱۲ سال برگزار نشد تا اینکه در سال ۱۳۶۹ چهارمین دوره این رقابت ها با حضور ۱۰ تیم به صورت دوره برگزار شد؛ در نهایت تیم بنیاد شهید در شروع مجدد این رقابت ها با هدایت مهدی صابرپور و حسین پور اعتمادی قهرمان شد که در سال ۱۳۷۰ نیز برای دومین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

از سال ۱۳۶۹ که این رقابت ها دوباره بعد از توقف ۱۲ ساله آغاز شد، لیگ برتر والیبال تا کنون ادامه یافته است، از نظر تعداد تیم های شرکت کننده، کمترین تعداد تیم در دوره دوازدهم یعنی سال ۱۳۷۷ بود که رقابت ها با حضور هفت تیم برگزار شد و بیشترین حضور تیم ها نیز در دوره هجدهم در سال ۱۳۸۳ بود که رقابت ها با حضور ۱۸ تیم پیگیری شد.

ویترین افتخارات ماشین‌سازِ والیبالی

تیم والیبال پیکان نائب قهرمان فصل پیش رقابت‌ها با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران است.

تیم والیبال پیکان شش عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده پر افتخارش ثبت کرده تا یکه و تنها به ویترین پر افتخارش بنازد؛ ناگفته نماند تیم والیبال پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه های آسیا را نیز در پرونده افتخارات خود دارد.

تیم والیبال کاله؛ نماینده استان مازندران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است. نماینده مازندران فصل گذشته نتوانست سکویی بهتر از سکوی ششم لیگ برتر والیبال ایران را به خود اختصاص دهد ولی هفت مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و پنج عنوان سومی (آخرین مقام سوم در فصل ۹۷) در کارنامه درخشان این نماینده شهرستانی والیبال ایران خودنمایی می کند.

تقابل بلند قامتان سپاهان با تیم اخلاق فصل گذشته

تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که فصل گذشته با هدایت سعید طاهری توانست در فینال رقابت های لیگ دسته یک حضور پیدا کند علیرغم شکست در مقابل راهیاب ملل سهمیه حضور در جمع بزرگان والیبال ایران را بدست آورد. به گفته مدیر عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تیم والیبال سپاهان با یک هدف گذاری سه ساله وارد این مسابقات شده است.

جذب محمدی راد سرمربی سابق شهرداری ورامین برای نشست روی نیمکت طلایی پوشان  و علیرضا مباشری بازیکن ملی پوش فولاد سیرجان مطئناً دلیلی خوبی برای صحه گذاشتن به صحبتهای مدیر عامل این باشگاه اصفهانی خواهد بود.

فولاد سیرجان ایرانیان سابقه حضور در لیگ برتر والیبال را دارد و فصل گذشته حضور خود را تا اولین مرحله پلی آف قطعی کرد اما در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل پیام مشهد با نتیجه سه بر یک مغلوب شد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی جا بماند.

 طلایی پوشان بلند قامت اصفهانی در نخستین گام باید چهارشنبه هشتم آبانماه از ساعت ۱۶ در سالن مخابرات اصفهان میزبان فولاد سیرجان ایرانیان باشند. قضاوت دیدار سپاهان و فولاد سیرجان را تیم داوری بهروز جعفری و میثم پارسه بر عهده دارند و حسین پورکاشیان و نادر انصاری نیز به عنوان ناظر در این دیدار حضور خواهند داشت.

برنامه دیدارهای هفته اول لیگ برتر والیبال به شرح ذیل خواهد بود:

شهرداری ورامین – پیام خراسان
سایپا – راه‌یاب ملل مریوان
شهروند اراک – پیکان
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه
فولاد سپاهان اصفهان فولاد سیرجان ایرانیان
کاله مازندران – شهداب یزد
 

بیشتر بخوانید:

کد خبر 394798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.