رشد ۲۱ درصدی معاملات مسکن در مهرماه امسال نسبت به شهریور

در مهرماه امسال ۳۴۵۷ مبایعه نامه ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته و نسبت به ماه گذشته (شهریور) نیز ۲۱ درصد رشد داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، وضعیت بازار مسکن را در مهرماه امسال اعلام کرد.

تازه‌ترین آمارها از بازار معاملات مسکن و همچنین قیمت واحدهای مسکونی حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن و رشد ۲۱ درصدی معاملات بازار مسکن در مهر سالجاری نسبت به شهریور امسال است.

بر این اساس، در مهرماه امسال ۳۴۵۷ مبایعه نامه ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته و نسبت به ماه گذشته (شهریور) نیز ۲۱ درصد رشد داشت. همچنین متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان معامله شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸.۸ درصد و نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش یافت.

این گزارش حاکی است که ارزش مبایعات انجام شده در هفت ماه امسال بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال بوده بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال کاهش داشته و نسبت به ماه قبل (شهریور امسال) بیش از ۲۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۵۸ درصدی معاملات مسکن در هفت ماه ۹۸ نسبت به سال ۹۷

وضعیت بازار مسکن شهر تهران در هفت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که ۳۶۵۱۵ مبایعه‌نامه در این مدت به امضا رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۸۷ هزار مبایعه‌نامه ثبت شده، ۵۸ درصد افت داشته است. همچنین، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی ۱۲ میلیون و ۸۴۶ هزار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هر متر مربع بیش از هفت میلیون تومان معامله می‌شد افزایش ۸۲.۷ درصدی داشت. بر اساس این گزارش، ارزش ریالی مبایعات نیز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۸ درصد کاهش و تعداد واحده مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره نیز ۲۰.۹ درصد کاهش یافته است.

منطقه یک پایتخت رکوردار قیمت مسکن کشور

این گزارش می‌افزاید که متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران، در منطقه یک با ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان بیشترین و در منطقه ۱۸ با پنج میلیون و ۷۴۲ هزار تومان کمترین مقدار را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند.

مناطق یک، دو، سه، چهار، پنج، هفت، هشت، ۱۱، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ با افزایش مواجه بودند که بیشترین افزایش قیمت در هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به ماه گذشته مربوط به منطقه یک با حدود ۴ میلیون تومان و کمترین رقم افزایش مربوط به منطقه ۱۸ با حدود ۱۴۲ هزار تومان بوده است.

کاهش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مسکن در هر مترمربع واحد مسکن منطقه ۲۱

مناطق ۶، ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ کاهش قیمت در هر مترمربع واحد مسکونی داشتند که بیشترین کاهش قیمت را منطقه ۲۲ و ۱۰ با حدود ۲۰۰ هزار تومان و منطقه ۲۱ با ۲۴۷۰ میلیون تومان داشته است.

تعداد مبایعه نامه های مهرماه نیز نشان می دهد که بیشترین مبایعه نامه در منطقه ۵ تهران و کمترین مبایعه نامه در مناطق ۱۹ و ۲۲ به ثبت رسیده است. این روند حاکی است که منطقه پنج به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید و فروش است.

کد خبر 394794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.