ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه باید به کار تبدیل شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت: به یک رویداد فن‌آورانه در حوزه گردشگری شهری در کرمانشاه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبدالمالکی در پنجمین نشست گردشگری شهری که با موضوع ظرفیت‌های گردشگری خوراک‌های محلی برگزار شد، اظهار کرد: در چهار جلسه گذشته به مباحث موضوعی مختلفی پرداختیم که هم‌افزایی دلسوزان گردشگری از جمله دستاوردهای آن بوده است.

وی افزود: غذا به عنوان پتانسیلی که ظرفیت‌های خوبی در توسعه گردشگری دارد، نیازمند توجه بیشتری است که برگزاری جشنواره خوراک کرمانشاهی «کوانگ» در این راستا بود.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: استعدادهای کرمانشاه در حوزه گردشگری منحصر به فرد است و باید به کار تبدیل شود که لازمه آن غافل نشدن از جنبه‌های نوین ظرفیت‌های گردشگری است.

معاون شهردار کرمانشاه گفت: اتفاقی باید در این شهر صورت پذیرد تا در تحول گردشگری کرمانشاه به نتیجه برسیم. ایجاد دانشگاه گردشگری و تعریف نقش آن در توسعه شهر می‌تواند در این مسیر کمک‌های شایانی کند ...

وی با تاکید بر اینکه به یک رویداد فن‌آورانه در حوزه گردشگری نیاز داریم و باید از جوانانی که استعداد دارند کمک بگیریم، اظهار کرد: گردشگری کرمانشاه با کارکرد فقط چند مجموعه اداری به نتیجه نمی‌رسد و به همت همه دستگاه‌ها و فعالان گردشگری نیازمندیم.

تشکیل اتاق فکر گردشگری شهری با محوریت شهرداری

ابراهیم مرادی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر کرمانشاه، با بیان اینکه باید اتاق فکر گردشگری شهری در کرمانشاه با محوریت شهرداری تشکیل شود، اظهار کرد: زمان زیادی تا برگزاری رویداد بزرگ کرمانشاه ۲۰۲۰ نداریم و با توجه به حساسیت این موضوع و دستاوردهایی که برای استان دارد باید اهمیت بیشتری به این مهم داده شود.

وی با تقدیر از عملکرد شهردار کرمانشاه و مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری، خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات قابل تحسینی در حوزه گردشگری در کرمانشاه انجام داده که رضایت شهروندان را به همراه داشته که منتج به معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: استاندار کرمانشاه به عنوان مدیر تلاشگر و دلسوز ثابت کرده دغدغه کرمانشاه را دارد و نگاهی خوبی داشته که به کمک وی در حوزه گردشگری نیاز داریم؛ شهرداری تلاش‌های زیادی داشته، اما نیاز به حمایت ویژه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریج کرد: تا جشنواره کرمانشاه، پایتخت نوروز چند ماه دیگر بیشتر باقی نمانده و باید همه دستگاه‌های استان درگیر این برنامه شوند تا بتوانیم موفق شویم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به اهمیت گردشگری شهری، گفت: زنده نگه داشتن زبان کردی و لهجه‌ها، پوشش محلی و تکریم بزرگان از گام‌های مهم این موضوع است. باید همه دستگاه‌های استان، اداره‌ گردشگری داشته باشند و دغدغه همه استان، معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر باشد.

مرادی تصریح کرد: پارک‌گردی در کرمانشاه خوب است، اما شناختی از مکان‌های فرهنگی و گردشگری کرمانشاه نداریم و باید در زمینه معرفی کرمانشاه به آموزش بیشتر خصوصا آموزش و توسعه گردشگری در فضای مجازی توجه شود.

کاربرد واژه «کوانگ» در جشنواره خوراک نشان از تعلق خاطر به کرمانشاه است

ایمان درخشی، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره خوراک گفت: واژه «کوانگ» فقط یک نام نیست و کاربرد آن به عنوان برند جشنواره خوراک کرمانشاهی، تعلق خاطر ما به این شهر می‌رساند.

درخشی ادامه داد: این رویداد فعلا یک نوزاد است و نوجوانی و بلوغ دارد و بلوغ آن نیاز به حمایت همه فعالان گردشگری دارد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه افزود: معرفی داشته‌های کرمانشاه که مدتی است از سوی حوزه فرهنگی شهرداری مطرح و عملیاتی شده، گامی برای توسعه گردشگری کرمانشاه است. باید همگی در معرفی شهر کرمانشاه جهاد کنیم و همت بیشتر در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست از نفرات برتر جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی «کوانگ» تجلیل شد. همچنین میثاق‌نامه فعالان و دلسوزان حوزه گردشگری قرائت شد.

کد خبر 394787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.