اعتراض شدید گواردیولا به دولت اسپانیا

سرمربی تیم فوتبال منچستر سیتی انگلیس که زاده‌ی کاتالونیا است، به حوادث اخیر این منطقه‌ی جدایی طلب واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پپ گواردیولا یک بار دیگر به مسائل سیاسی کاتالونیا واکنش نشان داد و حکم ۱۰۰ سال زندان برای رهبران سیاسی کاتالونیا را زیر سوال برد .

روزهایی سختی برای منطقه کاتالونیاست . پپ گواردیولا احساس می کند که باید درباره چنین مسائلی سکوت نکرد .


او در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود گفت: در کاتالونیا ۷ زندانی سیاسی و ۲ فعال وجود دارند که به ۱۰۰ سال زندان محکوم شده اند. برای حل مشکل کاتالونیا و اسپانیا به کمک بین المللی نیاز است . فکر می کنم اروپا و انگلیس باید در این رابطه قدمی بردارند .

 او افزود: من برای دفاع از حقوق بشر از تمام اعلامیه هایم ( در کنفرانس یا از طریق دیگر ) اقدام می کنم . مادرید آلساسوآ , کاتالونیا. من همیشه برای دفاع از حقوق بشر حاضرم .

 گفتنی است طبق حکم دادگاه عالی اسپانیا در روز دوشنبه گذشته , شرایط کاتالونیا پیچیده و پیچیده تر شده است. دادگاه برای ۹ رهبر جریان استقبال بین ۹ تا ۱۳ سال حبس در نظر گرفته است. ناآرامی ها در کاتالونیا وارد روز دهم شده و اعتراضات باعث شده تا ترافیک سنگینی نیز در شهر بارسلونا ایجاد شود.

حتی حساس ترین بازی جهان بین بارسا و رئال مادرید که به ال کلاسیکو معروف است هم قرار بود روز گذشته پنج آبان ماه در شهر بارسلون برگزار شود، به همین دلیل به تعویق افتاده است.

کد خبر 394754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.