طرح ویژه رفع سد معبر صنوف اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور "طرح ویژه رفع سد معبر صنوف" به عنوان طرحی مشترک بین شهرداری اصفهان، اتحادیه های صنوف، نیروی انتظامی و پلیس راهور اجرا شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس طرح ویژه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیه‌ها، بازرسان اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی انجام و با فرایند تعریف شده نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها، به واحدهای صنفی متخلف تذکرات لازم ابلاغ و چنانچه توجه نشد با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اجرای "طرح ویژه رفع سد معبر صنوف" اصناف ۱۸ اتحادیه از جمله میوه فروشان، گل‌فروشان، موتورسیکلت فروشان، تزیینات خودرو، تابلوسازان و فروشندگان اتومبیل هدف هستند تا شهری عاری از تخلفات شهری داشته باشیم.

وی با ارائه آمار از برخورد با سدمعبر صنوف شهر اصفهان گفت: از مهر سال گذشته تا مهرماه سال جاری‌ تعداد ۴۳ هزار و ۱۲۲ تذکر و پیشگیری از سد معبر به واحدهای صنفی شهر ابلاغ و ۱۲ هزار و ۴۵۷ اخطاریه صادر شد که منجر به رفع تخلف ۴۱ هزار و ۷۷۴ واحد صنفی شد.

محمدحسینی تاکید کرد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از فضای معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری بدون تخلف سد معبر خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیشگیری، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف از رویکردها است.

کد خبر 394753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.