تنها یک گام برای ششمین قهرمانی همیلتون

مسابقه فرمول یک مکزیک با قهرمانی همیلتون به پایان رسید تا راننده مرسدس تنها به چهار امتیاز دیگر برای قطعی کردن ششمین قهرمانی سال خود فاصله داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مکزیک هجدهمین میزبان رقابت‌های فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ بود، کشوری با پیستی بسیار منحصربه فرد که در پیچی معروف، پیست از بین جایگاه هواداران رد می‌شود. این پیست به علت شرایط آب و هوایی و ارتفاع از آب‌های آزاد، بهترین شرایط را برای خودروها در ۷۱ دور فراهم می‌آورد و بالاترین قدرت و سرعت در این فضا رغم می‌خورد.

نکته دیگر این مسابقه لوییز همیلتون بود، راننده تیم مرسدس در صورتی که هم تیمی فنلاندی‌اش در رده پنجم یا پایین‌تر مسابقه را تمام می‌کرد و خود نیز قهرمان مکزیک می‌شد، می‌توانست ششمین قهرمانی خود در تاریخ فرمول یک را جشن بگیرد.

تمرینات این مرحله کار پیش بینی مسابقه را سخت کرد، چراکه در هر تمرین یک راننده و یک تیم پیشتاز بود. اما بالاخره تعیین خط پرحاشیه این مرحله برگزار شد و این ورشتاپن بود که بالاتر از بقیه بهترین زمان را ثبت کرد، اما به دلیل انجام تخلفی در پیست به او چهار رده پنالتی تعلق گرفت تا لکرک، فتل و همیلتون جلوی او استارت بزنند.

ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران مسابقه مکزیکدر هوایی سرد و زیر نور آفتاب آغاز شد. در ابتدا ورشتاپن و همیلتون استارتی فاجعه بار داشتند و همان دور اول چند رده از دست دادند. در ادامه  در دور سوم اما لوییز همیلتون اوضاع را بهتر کرد و با سبقت از ساینز به رده چهارم و پشت سر الکس آلبون برگشت. دو راننده فراری یعنی چالز لکرک و سباستین فتل نیز بدون مشکل رده‌های اول و دوم را حفظ کردند.

در دور پنجم و درحالی که ورشتاپن با سبقت از رقبا فاصله چندانی با پیشتازان نداشت، ناگهان تایر خودرویش پنچر و مجبور به تعویض آن شد. پس از تعویض لاستیک ورشتاپن در رده آخر (بیستم) به پیست مسابقه بازگشت. حالا لکرک، فتل، آلبون، همیلتون، بوتاس و ساینز پیشتازان هستند.

در ادامه اشتباه مکانیک‌های مکلارن در تعویض لاستیک، لندو نوریس را به آخر مسابقه فرستاد. ورشتاپن نیز بت سبقت‌های متوالی تا میانه‌های مسابقه به رده ۱۵ آمد. پس از ۲۳ دور همیلتون و لکرک به پیت لاین رفتند تا استراتژی‌ها مشخص شود، همیلتون به لاستیک سفت سعی می کند تا آخر مسابقه دیگر پیت استاپی نداشته باشد درحالی که فتل با لاستیک‌های نرم‌تر و سریع تر جلوی او است.

درحالی که رانندگان پیشتاز ناتوان از سبقت هستند، در آخر پیست بین دیگر راننده‌ها رقابت داغی برپاست و پیر گسلی با چندین سبقت زیبا خود را تا رده ۱۲ بالا کشید. در همین بین فتل و بوتاس نیز به پیت استاپ رفتند و پس از تعویض لاستیک پشت سر لکرک، همیلتون و آلبون درآمدند. حالا کفه استراتژی‌ها به سمت مرسدس سنگین تر است، آبا بازهم استراتژیست‌های فراری اشتباه کردند؟

ورشتاپن نیز که فشار زیادی را تحمل می‌کرد و رانندگی تهاجمی داشت توانست تا رده هشتم پیش بیاید؛ در دور ۴۲ نیز با سبقتی فوق‌العاده رده هفتم کسب کرد. سپس چالز لکرک پیشتاز مسابقه و آلبون نیز بار دیگر برای تعویض لاستیک‌های خود به پیت رفتند و در جایگاه چهارم و پنجم به پیست برگشتند؛ حالا همیلتون، فتل و بوتاس اول تا سوم هستند.

درحالی که ۱۸ دور تا پایان مسابقه باقی مانده فاصله بوتاس و فتل به زیر یک ثانیه رسید و رقابت برای رده دومی بسیار داغ شد؛ از طرفی لکرک نیز درحال کاهش فاصله با سه نفر برتر بود. رقابت بین این سه نفر بسیار فشرده و سنگین دنبال شد، اما تا دور ۶۱ از ۷۱ دور مسابقه هیچ یک نتوانست سبقت یا حمله‌ای به خودرو روبرویش کند.

در نهایت چند دور پایانی پر هیجان مسابقه سبقتی نداشت تا همیلتون قهرمان مسابقه مکزیک شود، اما با توجه به سومی بوتاس باید برای جشن قهرمانی تا مسابقه آمریکا صبر کند. دو راننده ردبول یعنی آلبون و ورشتاپن هم پنجم و ششم شدند.

کد خبر 394729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.