متعادل شدن قیمت پسته شب یلدا با عرضه در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: استقبال در بورس کالا از عرضه پسته در این بازار چشمگیر بوده است همچنین معاملات این کالا در بازار سرمایه به متعادل شدن قیمت آن در شب یلدا کمک خواهد کرد.

حامد سلطان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عرضه پسته در بازار سرمایه در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس کالا محل تلاقی عرضه و تقاضا در بازارهای اقتصادی کشور است و بی شک هرچه عرضه این محصول در بازار سرمایه افزایش پیدا کند، قیمت آن متعادل تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد قیمت پسته در بازار بورس کالای ایران به تعادل مناسبی برسد، گفت: این تجربه در عرضه سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا حاصل شده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه عرضه پسته در بورس کالا با استقبال چشمگیر سرمایه گذاران مواجه شد، خاطر نشان کرد: همه محصولات کشاورزی که در بازار سرمایه و از طریق بورس کالا عرضه شده است، از ظرفیت های بورس به صورت حداکثری استفاده کرده و بر اساس میزان و حجم معاملات بازار می توان توسعه چشمگیر بازار پسته در بورس کالا را در بازه زمانی دو هفته اخیر مشاهده کرد.

سلطان نژاد اضافه کرد: تولیدکنندگان پسته تمایل زیادی به عرضه محصولات کشاورزی خود در بورس کالا دارند و سازمان بورس اوراق بهادار همواره با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه سعی کرده است تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را به عرضه محصولات خود در بورس ترغیب کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بازار سرمایه برای جذب سایر محصولات کشاورزی، تصریح کرد: پرتیراژ بودن، فراوانی بازیگران و قابل استاندارد بودن، سه شاخصه اصلی است که اگر هر محصول کشاورزی داشته باشد، می تواند در بورس کالا عرضه شود از این رو محصولات پر تیراژی همچون کشمش و خرما قابلیت عرضه در بورس کالا را دارد.

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه روند فرهنگ سازی استفاده از بورس و بازار سرمایه برای تولیدکنندگان در دو سال اخیر شدت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، دوره‌های تخصصی علمی و آموزشی روش‌های معامله در بورس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان از اردیبهشت ماه امسال بوده است.

کد خبر 394724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.