اجاره ساعتی یا روزانه منازل مبله ممنوع است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان گفت: تاکنون گزارشی پیرامون اجاره ساعتی یا روزانه منازل مبله به مشتری‌های مشکوک به بازرسی اصناف ارجاع داده نشده است و در صورت شناسایی خاطیان به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به نحوه فعالیت، اجاره دهندگان منازل مبله ساعتی و روزانه، اظهار کرد: هر گونه اجاره منازل در غیر از بازه زمانی بیش از یک سال به غیر از مواردی که صاحب خانه تمایل به تعمیر منزل و یا ساختمان های مسکونی دارد، ممنوع است.

وی افزود: قرارداد اجاره تحت عنوان یک ساعتی، یک روزه، هفتگی و ماهانه نداریم و با خاطیان به شدت برخورد می شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه تاکنون مورد صنفی در این باره گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: بازرسی اصناف با دقت واحدهای صنفی مربوط به حوزه مسکن را زیر نظر دارد و تاکنون گزارشی پیرامون اجاره منازل مبله به صورت ساعتی به این مرکز ارجاع نشده است؛ در صورتی که مردم شاهد شکل گیری چنین قراردادها و اجاره نامه هایی هستند و متوجه تعویض اجاره نشینان یک منزل به صورت روزانه می شوند، موارد را به اطلاع بازرسی اصناف و واحد بازرسی اتحادیه صنف مشاوران املاک برسانند.

جهانگیری اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی با در نظر گرفتن خطوط قرمز و نحوه برخورد با خاطیان این جرم به همه واحدهای صنفی مشاوره املاک در سراسر استان اصفهان ارسال شده و بی شک مشاوران املاک نقشی در شکل گیری این بخش از معاملات پنهان ندارند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدن اسلامی اصفهان در حوزه‌های مختلف‌، تصریح کرد: موضوعاتی همچون اجاره منازل به صورت ساعتی در استان اصفهان موردی یافت می شود اما مشکلات این چنینی بیشتر در پایتخت و سایر شهرها است.

جهانگیری افزود: تبلیغ برای چنین اجاره‌هایی، بیشتر در فضای مجازی و بسترهای غیرامن اینترنتی صورت می گیرد. دستگاه‌های امنیتی و نیروهای انتظامی همچون پلیس اماکن در نظارت این حوزه فعال هستند و مردم می توانند جرائمی از این دست را به آن‌ها گزارش کنند.

وی یادآور شد: اجاره منازل و سوئیت های مبله در ایام نوروز با اجاره ساعتی منازل و اتاق‌های مسکونی، متفاوت است و اجاره دهندگان سوئیت و منزل مسکونی در ایام نوروز نیز، تنها ۲۰ روز برای عقد قراردادهای این چنینی فرصت دارند و پس از آن این عمل غیرقانونی محسوب می شود.

کد خبر 394722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    0 3
    کاش یکی وضعیت فسادی که این خانه ها توی محله ها درست کردن رو پیگیری می کرد