ترامپ: البغدادی مثل یک سگ کشته شد

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

"تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ پیشرفت داشته است"

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل کنگره این کشور گفت: دموکرات‌ها به طور موثر و سریع به تلاش‌هایش ادامه می‌دهند و در کارشان به صورت روشمند عمل می‌کنند. وی ادامه داد: من فکر می‌کنم ما در حال حصول سریع پیشرفت هستیم و همین هدف را نیز داریم. در عین حال فیلیپ ریکر، دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، در جلسه ایراد شهادت خطاب به کمیته‌های مسئول تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا کرده و این شهادت را در پشت درهای بسته انجام داده است. اظهارنظرهای آدام شف یک روز بعد از آن مطرح شده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مجدداً به تحقیقات دموکرات‌ها برای استیضاحش حمله کرده و گفت: وکلایش باید از دموکرات‌ها و "آدام شف حیله گر" به اتهام فریبکاری شکایت کنند. او در توییتی نوشت: دموکرات‌ها باید همین الان به این کلاهبرداری و عملیات تعقیب موهومات پایان دهند. او در عین حال از گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ماه ژوئیه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دفاع کرد و آن را "بی عیب‌و نقص" خواند.

ترامپ: البغدادی مثل یک سگ کشته شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: کشتن و بازداشت البغدادی از اولویت‌های اصلی آمریکا بود. آمریکا عملیات بزرگی را در شمال غرب سوریه انجام داد که عملیات موفقی بود و این عملیات را با موفقیت به پایان رساند. وی افزود: من عملیاتی را انجام دادم که تاکنون کسی انجام نداده بود. یک سری از همراهان تروریست البغدادی هم کشته شدند. مردم منطقه و کودکان آنجا قبلا خارج شده بودند. جسد البغدادی تکه‌تکه شده اما اطمینان حاصل کردیم که این جسد متعلق به اوست. البغدادی در یک تونل خود را با کمربند انتحاری به همراه کودکانش کشت. بعد از آنکه آوار تونل جمع‌آوری شد، جسد ظرف ۱۵ دقیقه شناسایی شد. ترامپ در ادامه اظهار کرد: این عملیات دو ساعت به طول انجامید. بعد از این عملیات به اسناد بسیار حساسی درباره داعش دست یافتیم. مرگ البغدادی عظمت آمریکا را در تحقق اهدافش نشان داد. تروریست‌ها مردم بی‌گناه را هدف می‌گیرند؛ این وحشی‌ها در مسیرشان به هیچکس رحم نمی‌کنند. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: ماه گذشته مرگ حمزه بن لادن،‌ پسر بن لادن رهبر القاعده را اعلام کردیم که این تاکیدی بر عزم ما در مبارزه با تروریسم است. ما ۱۰۰ درصد حکومت داعش را نابود کردیم. ما به پیگرد تروریست‌ها ادامه می‌دهیم. داعش از بدترین گروه‌های تروریستی در تاریخ جهان است. کشته شدن حمزه بن لادن و البغدادی نشان می‌دهد که دست‌های آمریکا دراز است و هیچ داعشی در منطقه از تعقیب ما در منطقه در امان نخواهد بود. ترامپ بار دیگر گفت: او مرده است و این برای ما یک افتخار و موفقیت بزرگ است. هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته نشد، من از نیروهای سوریه دموکراتیک به خاطر حمایت‌هاشان تشکر می‌کنم، این عملیات بسیار سختی بود. همچنین از همکاری‌های اطلاعاتی موفق تشکر می‌کنم، دوست دارم از تفنگداران دریایی که در این عملیات شبانه کمک کردند و از ژنرال مارک میلی نیز تشکر کنم. دیشب شبی مهم برای آمریکا بود. البغدادی مثل یک ترسو کشته شد. او فرار می‌کرد و گریه می‌کرد، البغدادی مثل یک سگ و یک ترسو کشته شد. همه طرفدارانش بدانند که او مثل یک ترسو کشته شد نه یک قهرمان. برخی از کسانی که در کنار البغدادی جنگیده بودند خود را تسلیم کردند و در حال حاضر بازداشت هستند. 

زمزمه‌هایی از احتمال شهادت بولتون علیه ترامپ

یک منبع نزدیک به جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به ان‌بی‌سی‌ نیوز گفت، وکلای مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با مقام‌های کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در زمینه تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ و احتمال شهادت در این تحقیقات همکاری دارند. فیونا هیل، کارشناس ارشد پیشین کاخ سفید در حوزه اروپا هم در جلسه کنگره گفته بود، این مقام به شدت از تلاش‌ برای وارد کردن اوکراین به بازی مخالفان سیاسی دونالد ترامپ نگران بوده و از آن به عنوان "قاچاق مواد مخدر" یاد کرده بود. به گفته او، بولتون همچنین تحرکات رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا برای فشار به اوکراین را به عنوان "نارنجک دستی" توصیف کرده بود.

رئیس دفتر سابق ترامپ: خروج آمریکا از سوریه فاجعه‌بار است

جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید در اظهاراتی در یک کنفرانس سیاسی به میزبانی رسانه آمریکایی "واشنگتن اگزماینر" خاطر نشان کرد: من هم حامی خارج شدن ما از جنگ‌های بی پایان هستم. مشکل این است که طرف مقابل ما اگر که حتی ما بخواهیم تسلیم بشویم هم باز ما را راحت نخواهد گذاشت. آنها صرفا به خاطر هویت ما، به خاطر سبک زندگی ما و به خاطر شیوه ما برای پرستش خدا از ما متنفرند. جان کلی که یک ژنرال چهارستاره بازنشسته است در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که در سوریه موثر واقع شده بود این بود که کُردها همه نبردها را انجام می‌دادند و بخش عمده‌ای از تلفات را متحمل می‌شدند و ما به آنها کمک اطلاعاتی و آتش پشتیبانی می‌دادیم. و ما در حال کسب پیروزی بودیم. پایگاه اگزماینر گزارش داد که جان کلی خروج نیروهای آمریکا از سوریه را "یک ایده بد فاجعه‌بار" خوانده است. او در ادامه صحبتهایش گفت: تا زمانی که من در کاخ سفید بودم این ایده عملی نشد و بعد از آنکه اخیراً دو نفر دیگر دولت را ترک کردند به یکباره او(دونالد ترامپ) تصمیم گرفت بر مبنای غریزه‌اش عمل کند. اما این کار از چندین جنبه کاری اشتباه بود و راه را هموار کرد تا روسها نفوذشان را در خاور میانه بسیار بالا ببرند. با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصمیمش دفاع کرده و آن را در راستای عمل به وعده انتخاباتی خود برای پایان دادن به "جنگهای بی‌پایان" آمریکا دانست.

کد خبر 394713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.