مرمت و بهسازی ۱۰ خانه تاریخی در سمنان

شهردار سمنان از مرمت و بهسازی ۱۰ خانه تاریخی در سمنان خبر داد و گفت: این خانه‌های تاریخی هم‌اکنون آماده بهره برداری هستند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی در سمینار توسعه گردشگری استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان و شهر سمنان اظهار کرد: باید سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با استفاده از سرمایه‌گذاران منطقه‌ای و بومی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری سمنان برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان به منظور توسعه گردشگری بهسازی و  بازسانی بناهای تاریخی و بهره‌گیری از این اماکن به عنوان مراکز بومگردی را در دستور کار خود قرار داده است.

ناظم‌رضوی معرفی ظرفیت‌های گردشگری را امری ضروری خواند و افزود: باورپذیری و شناخت کافی و اعتماد به ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری در استان باید تقویت شود، چراکه هنوز برخی از مردم  سمنان هنوز بر ظرفیت‌ها و پتانسل‌های شهر شناخت کافی ندارند.

شهردار سمنان با تاکید بر لزوم ارتقاء شناخت شهروندان سمنانی از ظرفیت‌های گردشگری این شهر تاریخی، اظهار کرد: در همین ارتباط یکی از برنامه شهرداری سمنان در ایام ‌نوروز این بود که شهر سمنان را به مردم این شهر بیشتر بشناسانند و در این راستا باغ گردی به‌عنوان یکی از برنامه‌های شهرداری سمنان با هدف شناساندن شهر سمنان و بهره‌گیری مردم از فضاهای تفرجگاهی، باغ‌ها و بوستان‌ها و طبیعت شهر از سوی شهرداری این شهر دنبال شد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات گردشگری شهرهایی همچون یزد و کاشان تاکید کرد و گفت: این شهرها در زمینه جذب گردشگری توفیقات خوبی داشتند بنابراین با توجه به وجوه مشترک سمنان با این شهرهای کویری، تجربیات آن‌ها می‌تواند به رونق گردشگری در سمنان کمک کند.

ناظم رضوی از برنامه‌ریزی برای تبدیل برخی خانه‌های سنتی و تاریخی به موزه‌های شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا با توحه به اینکه تقسیم آب در باغات از جاذبه‌های خاص سمنان محسوب می‌شود، در یکی از بناهای قدیمی شهر سمنان موزه تخصصی آب استان سمنان با چینش ادوات آبرسانی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

ناظم رضوی ضمن تاکید بر لزوم بازشناسی فرصت‌های گردشگری شهر سمنان و باغ‌راه‌ها و اماکن تاریخی و امامزادگان این شهر، ادامه داد: شهرداری به ‌دنبال شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سمنان به مردم و گردشگران است و در همین راستا برای تبدیل خانه‌های تاریخی مرمت شده به مکانی برای جذب گردشگر آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه تقسیمات سیاسی در حوزه گردشگری مصداق ندارد، اضافه کرد: گردشگری مقوله به هم پیوسته‌ای است بنابراین نباید اجازه داد برخی مسائل در ادبیات اداری سایه اندازد.

شهردار سمنان با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های خوب حمل و نقل در بخش‌های ریلی، زمینی و هوایی برخوردار است، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در جهت جذب گردشگر و رونق این صنعت در استان بهره گرفت.

ناظم رضوی با اشاره به برنامه‌های متنوع شهرداری سمنان در حوزه کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرستان سمنان جز هفت شهر کاندیدای انتخاب شهر دوستدار کودک در کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گردشگری لزوما شرح وظایف و خدمات میراث فرهنگی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها می‌توانند فعالت‌های خود را با رویکرد توسعه گردشگری برنامه‌ریزی و به رونق صنعت گردشگری در استان کمک کنند ...

کد خبر 394702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.