اتاقک پسماند برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزامی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کاهش هزینه‌های جمع آوری پسماند باید اتاقک پسماند را برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزامی کنیم.

به گزارش ایمنا، صدرالدین علیپور با اشاره به هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و زباله از شهر تهران، اظهار کرد: باید معماری ساختمان‌های شهری به سمتی برود که آپارتمان‌ها مجهز به اتاق پسماند شوند تا میزان تولید و هزینه جداسازی پسماند کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در بیشتر نقاط دنیا خانه‌ها مجهز به اتاقک پسماند شده‌اند، گفت: شکل کنونی جمع‌آوری پسماند که با استفاده از مخازن سطح شهر انجام می‌شود باید کنار رفته تا دیگر شاهد پدیده زباله‌گردی و نشت شیرابه نباشیم.

علیپور تصریح کرد: در حال حاضر قوانین مربوط به ایجاد اتاقک پسماند در ساختمان‌ها وجود دارد و ما باید در ساختمان‌ها مخازن جداگانه‌ای را تعبیه کنیم که با تفکیک زباله دیگر شاهد تبعات بعدی آن نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه با معاونت معماری و شهرسازی جلساتی را برای اجرایی کردن این موضوع برگزار کرده‌ایم، گفت: قوانین مربوط به این کار وجود دارد، اما در مورد نحوه اجرا باید به یک پروتکل اجرایی برسیم.

وی گفت: در حال حاضر می‌توان این کار را از مجتمع‌های بالای ۱۰ واحد شروع کرد و ساخت اتاقک پسماند را برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزام‌آور کرد.

کد خبر 394698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.