ریسک مهندسی، هزینه‌های پروژه مترو را کاهش داد

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به پیشرفت قابل قبول پروژه مترو تبریز، گفت: مترو تبریز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شهری محسوب می‌شود و خوشبختانه شاهد مهندسی ارزش در این مجموعه هستیم.

به گزارش ایمنا، محمدحسین اسحقی در بازدید از عملیات عمرانی فاز سه خط یک مترو تبریز، اظهار کرد: فرایند کارهای این فاز از پروژه مترو را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم. تیم حاضر با جسارت و قبول ریسک‌های احتمالی هر لحظه از بازنگری در اقدامات نترسیده است و این ریسک‌پذیری پیشرفت کمی و کیفی عملیات را در پی داشته است.

وی ادامه داد: ریسک مهندسی در پروژه مترو، تبریز تاثیر مهمی در کاهش هزینه‌ها داشته است و میلیاردها تومان صرفه‌جویی از این محل صورت گرفته است، به طوری که با روش‌های ابداعی کار را پیش برده و در نتیجه کار را زیباتر کرده و جسارت در ریسک مهندسی، پروژه مترو را فعال‌تر کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات تمامی متخصصان این حوزه، گفت: تمامی پروژه‌ها با مبالغ کم و یا زیاد به اتمام می‌رسد اما تجربه و اندوخته‌ای که حاصل این اقدامات است، باید در دیگر پروژه‌ها به کار گرفته شود.

اسحقی افزود: امروز ما برای هزینه‌هایمان نیازمند مهندسی ارزش مجدد هستیم تا از تجربیات مهندسان و بهره‌برداران سابق استفاده کنیم.

کد خبر 394685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.