استان اصفهان در حوزه ثبت آثار ناملموس معنوی پیشتاز است

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: استان اصفهان در حوزه ثبت آثار ناملموس معنوی در کشور پیشتاز و رتبه اول را دارد و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ اثر در این فهرست ثبت شده و یا در مراحل پایانی ثبت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه،  آیین نخل بندی و نخل گردانی مورچه خورت که به شماره ۱۷۱۶ در تاریخ ۳۰ دی ۹۷ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شده است و امروز در زمان برگزاری این مراسم با حضور فریدون الهیاری رونمایی شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار آثار ملموس، توجه به ثبت آثار ناملموس است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: استان اصفهان در حوزه ثبت آثار ناملموس معنوی در کشور پیشتاز و رتبه اول را دارد و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ اثر در این فهرست ثبت شده و یا در مراحل پایانی ثبت است که ۵۰ اثر آن مربوط به عزاداری محرم و صفر است که امروز هم یکی دیگر از این آیین ها با حضور گسترده مردم در روستای تاریخی و فرهنگی مورچه خورت در شهرستان شاهین شهر و میمه رونمایی می شود.

پس از رونمایی از لوح و تندیس این آیین، مراسم عزاداری و نخل گردانی با حضور گسترده مردم در روستای مورچه خورت برگزار شد.

کد خبر 394683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.