فرهنگ رضوی به گفتمان روز جامعه تبدیل شود

رییس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: اشاعه فرهنگ و ترویج سیره ائمه اطهار(ع)سبب ایجاد تحول در جامعه خواهد شد و با توجه به شبیخون فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ رضوی تاثیر شگرفی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده‌ دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در نشست با مسئولان این شهرستان یکی از راه‌های مهم حفظ دستاوردهای معنوی ایام محرم وصفر را ادامه دادن اعمال صالح در زندگی دانست و اظهار کرد: زمانی که انسان مزه واقعی اثر اعمال صالح را در زندگی بچشد نباید اجازه دهد این دستاورد معنوی با عمل فاسد از دست برود و بر همین اساس در آیات زیادی از قرآن بعد از ایمان، انجام عمل صالح ذکر شده تا ثابت کند ایمان اگر بدون عمل صالح باشد ماندگار نیست.

وی افزود: عزاداری ها و اعمال شایسته یکی از مهم ترین سرمایه های مردم ایران است که در صورت بی توجهی قطعا مورد دستبرد دشمنان اسلام قرار می گیرد از این رو باید با بصیرت، صبر و بردباری در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: اگر انسان بر سختی های زندگی و طوفان هایی که در برابر کوه ایمان او به وجود می آید صبر کند از خسران و زیان خارج می شود و یکی از عوامل تاثیرگذار برای حفظ عمل صالح در زندگی شرکت در جلسات معنوی ایام محرم و صفر است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع ) فرمودند: خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند، یعنی علم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم بر سخنان نیک ما آگاهی پیدا کنند قطعاً از ما پیروی خواهند کرد.

سبکتکین با اشاره به اهمیت اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، اضافه کرد: اشاعه فرهنگ و ترویج سیره ائمه اطهار(ع)سبب ایجاد تحول در جامعه خواهد شد و با توجه به شبیخون فرهنگی دشمنان ترویج فرهنگ رضوی،تاثیر شگرفی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده‌ دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید با الگوگیری از فرهنگ ناب رضوی در راستای ترویج ارزش های دینی تلاش کرد، عنوان کرد: امروز باید به گونه ای عمل کرد که فرهنگ رضوی به گفتمان روز جامعه تبدیل شود. از این رو به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام رضا(ع) برای برگزاری تجمع عظیم عزاداران رضوی شهرستان لنجان در میدان انقلاب زرین شهر و حرکت آنان به سمت امام‌زاده سید ابراهیم(ع) شهر ورنامخواست به صورت پیاده برنامه ریزی های لازم شده است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: توسط شهرداری‌های زرین شهر و ورنامخواست اقدامات برپایی ایستگاه صلواتی و اختصاص اتوبوس واحد برای بازگرداندن عزاداران به زرین شهر شده است و امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز درخصوص برگزاری باشکوهتر این ویژه برنامه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی از اهداف مهم برگزاری این آیین مذهبی به شمار می رود، یادآور شد: تجمع عزاداران رضوی ساعت ۹ صبح سه شنبه _هفتم آبان ماه_ در صحن امام‌زاده سید ابراهیم(ع) شهر ورنامخواست برگزار می شود.

کد خبر 394678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.