آغاز جابجایی زائران مشهد مقدس از روز دوشنبه با ۶۰۰۰ اتوبوس

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز طرح جابجایی زائران مشهد مقدس در روز دوشنبه ششم آبان خبر داد و گفت: این طرح تا روز جمعه دهم آبان ادامه دارد و برای جابجایی زائران ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس تامین شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی به تشریح تمهیدات و برنامه‌های جابه‌جایی زائران مشهد مقدس پرداخت و اظهار کرد: هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر و افزایش سفر زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس، بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز جابه‌جایی زائران تأمین و آماده‌سازی شده است.

وی افزود: زمان اجرای طرح جابه‌جایی زائران در ایام پایانی ماه صفر، از روز دوشنبه ششم آبان ماه لغایت روز جمعه دهم آبان ماه به مدت ۵ روز تعیین و برای این دوره، بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی زائران تأمین شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: از این تعداد ناوگان، ۱۳۵۰ اتوبوس در استان خراسان رضوی موجود است و ۴۶۵۰ دستگاه با مشارکت سایر استان‌ها آماده‌سازی شده است.

قربانی با بیان این که در سال گذشته ۴.۵ میلیون نفر زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر کردند، گفت: از این تعداد بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شدند که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری این رقم با ۱۰ درصد افزایش به۷۵۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که در میان استان‌های کشور، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان‌شمالی و جنوبی، یزد، سمنان، فارس و کرمان از نظر تأمین ناوگان از اهمیت بیشتری برخوردارند.

وی همچنین از آمادگی گشت‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: بالغ بر ۳۵۹ گشت راهداری در جاده‌ها مستقر می‌شوند و ۳۵ راهدارخانه و ۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی آماده‌ خدمات‌رسانی به زائران هستند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: از دوم تا ۱۰ آبان‌ماه محدودیت شبکه سیر شرکت‌های حمل و نقل مسافربری لغو شده و تمام شرکت‌ها به مقصد مشهد مقدس، از حداکثر ظرفیت سرویس‌دهی ناوگان خود بهره‌گیری می‌کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: ستادهای حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری مشهد با محوریت پایانه مسافربری امام رضا (ع) جهت هماهنگی، پاسخگویی و نظارت بر عملکرد شرکت‌ها تشکیل شده است. همچنین ۵ پارکینگ در مشهد به منظور ساماندهی و مدیریت بهینه امکانات آماده‌سازی شده است.

کد خبر 394662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.